Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoorspelen

• Maris

Hallo allemaal,

Voor mijn finaleproject voor mijn opleiding spw, activiteitenbegeleiding ben ik bezig met een muziekproject. Een onderdeel hiervan is hoorspelen en hiervoor ben ik op zoek naar hoorspelen voor (dementerende) ouderen, die ik zelf met de mensen kan spelen.

Ik heb al geprobeerd om zelf iets te schrijven, maar dit vind ik toch wel erg moeilijk, het wil niet lukken. Als jullie nog ergens een hoorspel hebben liggen of een site o.i.d. weten waar ik dit kan vinden of je wil zelfs zelf zo creatief zijn om er een te schrijven, meld het dan hier!

Groetjes, Maris

• Elke

Ik weet ze zelf niet, maar als je op hoorspel googled kom je heeeeeel veel tegen.

Ik zou een niet te lang verhaal kiezen/maken met veel herkenbare geluiden van vroeger. Kies 1 thema bijvoorbeeld boerderij, bijvoorlbeeld, klompen in het grind, melkbus, loeiende koeien in stal, koffiemolen, oude radio/liedjes, kopschotel en lepeltje, vullen van kachel, dat soort dingen. Kies weinig spelers die wel duidelijk uit elkaar te houden zijn ( bv man vrouw en 1 kind).

MIsschien kan je zefl iets maken of in een bestaand hoorspel knippen. Er zijn ook veel hoorspelen voor kinderen, oa van sprookjes, die zijn misschien niet zo lang.