voor activiteitenbegeleiders : wie worstelt er wel eens met het bedenken van nieuwe producten of het aanpassen van bestaande producten binnen dagbesteding en werkplaatsen en ateliers voor verstandelijk gehandicapten ?
er leven veel vragen over dit onderwerp en het leek me een goed idee om alle vragen te bundelen en te verwerken in een weblog of een informatiedag te organiseren. Een soort collegiale uitwisseling, aangevuld met professionele informatie hierover. zoals wetgeving (wet op productenaansprakelijkheid, auteursrecht etc.), productaanpassing, verkoopstrategie etc.
De instroom van clienten met een lager handelingsvaardigheidsniveau zorgt bij menig atelier/werkplaats wel eens voor hoofdbrekens. Hoe het product zodanig aan te passen dat het maakbaar blijft en ook verkoopbaar is/blijft ? en dat met vaak minder personeel c.q. geld.
Alle vragen zijn welkom, alle suggesties en praktijkverhalen natuurlijk ook. ik wil ze graag bundelen zodat collega-begeleiders er wellicht ook iets van kunnen opsteken of contact op kunnen zoeken om informatie uit te wisselen of dingen samen te onderzoeken.
Verder zou ik een collegiaal werkbezoek willen organiseren per regio in Nederland zodat collega-begeleiders en managers een kijkje kunnen nemen bij andere collega's in den lande. Bij voorkeur met soortgelijke clientendoelgroep en soortgelijke producten/diensten/ateliers. Wie hierin interesse heeft of de deuren open wil zette om van gedachten te wisselen met collega's moedig ik hierbij aan dit aan te geven. Dan ga ik er graag mee aan de slag.
Alle input is welkom !