Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

MBVO

• Paulien

Ik geef elke week MBVO (meer beweging voor ouderen) aan Dementerende ouderen.

Ik heb een vast ritme in het aanbieden van de activiteit.

Alleen ik ben een beetje leeg wat betreft een spel aanbieden betreft.

Hiermee bedoel ik dat ik vaak het zelfde spelmatriaal gebruik.

Kan iemand mij helpen aan leuke voorwerpen in spelvorm, die je kunt gebruiken bij het aanbieden van de MBVO.

vriendelijke groet,

Paulien

• brenda

idee:

isolatiebuizen die om de verwarming kunnen.( van die grijze bij de bouwmarkt)

allemaal een meter lang knippen. aan de uitzijden een gekleurd plakbandje doen (ene kant rood en andere kant groen)

dat kun je het fitnes oefeningen mee doen hoog laag houden op met 1 hand naar boven onderen e.d. of dubbel vouwen en gaan tennissen of de cd balnootje er bij pakken en dan gaan bewegen op muziek. je kunt er ook mee vergroot mikado mee spelen.

kortom kost weinig en je hebt er veel plezier van.

ik hoop dat je hier wat aan hebt

• margriet

Wij gebruiken bijvoorbeeld ook van die `lachknuffels` (als je vangt hoor je gelach gekocht in speelgoedzaak), hoedjes waar je oefeningen mee kunt doen of een zitdans mee kunt verzinnen, sjaaltjes, of in het thema schoonmaken: vaatdoekjes, sponzen etc. Zo gebruiken wij meer voorwerpen in het kader van een bepaald thema, denk aan koken (pollepels) carnaval (cerpentines) etc. Ik moet erbij vermelden dat ik MBVO geef voor de meerzorgafdeling.

Misschien heb je er iets aan. Succes !

Gr. Margriet

• Gerben

Ik geef momenteel in 2 haagse wijken MBVO en/of senioren actief 55+. Maar een groep vindt de oefeningen te zwaar en staat niet zo open voor sport.

Heeft er iemand digitaal wat oefeningen liggen zodat ik met die groep aangepast wat oefeningen kan gaan doen en zo de intensiteit kan verhogen?

Ik hoop dat ik op jullie steun kan rekenen, want deze wijken vergrijzen aardig en zou zonde zijn als er binnenkort niemand meer op straat is, maar letterlijk achter z'n geraniums zit te kijken naar de vogels.