Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Beautysalon voor ouderen

• Joyce

Hallo!

Ik ben werkzaam als activiteitenbegeleidster op een dagopvang voor ouderen.

Nu heb ik tijdens mijn functioneringsgesprek aangeven erg graag een soort van beautysalon op te starten. Niks professioneels, maar wel een plekje waar mensen net dat beetje meer aandacht van een ab'er krijgen, terwijl de nagels/ handen of voeten verzorgd worden.

Tijdens stages heb ik dit al een keer opgezet in een soort gelijke setting, alleen vraag ik me af hoe dat in andere huizen gedaan word.

Iemand hier ervaring mee?

Graag zou ik er meer van horen!

Groetjes Joyce

• mareille

Af en toe doen wij dit ook op de meerzorg. Dit is kleinschalig, maar mensen genieten er wel van. Om een ontspannen sfeer te creeren, zorg ik ervoor dat ik op de achtergrond een rustig muziekje heb opstaan en ik brand een kaarsje in een speciale houder en daar doe ik een paar druppeltjes olie in (bijv. lavendelgeur).

Een soort aromatherapie….. De zintuigen van de mensen worden op deze manier geprikkeld. Massages, vinden ze vaak ook erg lekker. (bijv. handmassage)

Wij laten de mensen altijd in een aparte stoel zitten, waar de leuning naar achteren kan (bijv. tuinstoel).

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes.

• Paulien

In het verzorgings-verpleeghuis waar ik werk hebben we een Ruimte in gericht als beautysalon.

We werken veel met vrijwilligers en 1 van de vele vrijwilligers heeft in een beautysalon gewerkt en is nu 2 dagdelen in de week in de salon waar de bewoners heerlijk worden verwend.

Op de andere dagdelen kunnen wij als AB'ers de ruimte gebruiken.

Het is een afgesloten ruimte waar een radio aanwezig is en alle spulletjes die je nodig hebt.

We hangen ook een bordje op de deur als de ruimte bezet is en niet gestoord willen worden.

Ik zie dat de bewoners die er naar toe gaan er erg van genieten.

gr. Paulien

• Margriet

In het verzorgingshuis waar ik werk kunnen mensen zich opgeven voor een gezichtsbehandeling, bestaande uit reiniging, masker, epileren, massage en eventueel make-up. Ook verzorgen wij de handen (veilen, lakken, massage met lavendelolie etc) en geven desgewenst voetenbaden. We hebben hier een apart hoekje voor en reserveren een dagdeel voor deze activiteit. Er wordt een kleine vergoeding gevraagd waarvan we nieuw materiaal kunnen aanschaffen.

Zo hebben we in de loop der tijd onze `vaste klanten` gekregen. Mensen kijken echt uit naar dit verwenochtendje en knappen er zichtbaar van op. Er is een vrijwilligster bij aanwezig. Kopje koffie met iets lekkers hoort er natuurlijk ook bij.

In de toekomst willen we graag een stoel aanschaffen die in ligstand kan, waardoor je rug minder wordt belast…

Groeten,

Margriet.

• Marina

Hallo super leuk

• Joyce

Hallo allemaal!

Bedankt voor de vele reactie's!

Ik ben al een tijdje niet op deze pagina geweest, omdat ik de pagina niet meer kon vinden, vandaar.

Nu ben ik alleen nog erg nieuwsgierig naar de naam van jullie beautysalon.

Ik merk aan de mensen hier in huis dat het woord ‘beautysalon’ een ‘ver van hun bed show is’.

Iemand suggestie's?

Groetjes Joyce

• Jeanne

Mooie meiden-huis?

Den Schoone Deerne?

Cleopatra?

• Joyce

Hallo!!

Bedankt voor de leuke namen! Ik kan er wel wat mee!!!

Voor andere namen: ik hoor ze graag!

Groetjes Joyce