Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Weven

• Janet

Ik zou graag met iemand in contact komen die mij kan helpen een eenvoudig weefraam op te zetten. Het is voor een oudere man die Parkinson heeft en graag zou weven (op een eenvoudige manier)

Janet

• Jeanne

Hoi Janet.

Ik heb wel wat tips, maar het is even afhankelijk hoeveel handfunctie je client nog heeft.

Ik neem aan dat je (bij redelijke handfunctie) zelf al wel aan een weefraam uit bv een speelgoedwinkel hebt gedacht? Dat is niet al te duur en er zit meestal een beschrijving bij.

Wil je het zelf maken of heeft je cleint weinig handfunctie laat het even weten, dan reageer ik uitgebreider. Ik heb ook een werkbeschrijving om zelf een weefraam te maken + werkbeschrijving weven. Heel goed te doen!

• Janet

Hoi, dank voor het reageren.

Ik ga eens ijken in de speelgoedwinkel maar het moet allemaal niet te iel en fragiel zijn. Ik ben geinsteresseerd in het zelf maken want misschien is dat leuk samen met de client te doen. Graag ontvang ik de beschrijving.

Ik hoop dat je me kunt uitleggen hoe de draden worden gespannen (welk materiaal) e.d.

Reina

• Jeanne

Ik heb je een mail gestuurd met meer uitleg!

Jeanne

• Jet

Hoi Jeanne,

Ik ben ook geintresseerd in het weefraam. Wil dat ook graag doen met een client.

Mag ik ook een beschrijving van je?

Gr. Jet

• Jeanne

Tuurlijk!

Ik zet het nu hier op het forum. Als je meer info wil of meer tips voor iemand met minder handfunctie moet je het maar even zeggen, dan kan het wel uitgebreider, maar waarschijnlijk kom je hier al een heel eind mee. Ik hoop dat de links mogen blijven staan, ze zijn niet commercieel.

tip 1: in een speelgoedwinkel of bij AB groothandels zijn eenvoudige houten weeframen te krijgen voor niet al te veel geld. Met dun draad kan je die steeds weer opnieuw opspannen.

Tip2: als je er zelf 1 wil maken vind je hier een korte beschrijving.

http://members.home.nl/de-laak/activiteiten/beeldende%20activiteiten.htm

Een betere en duidelijke beschrijving heb ik in een Word bestand, die mail ik je. Ik kan niet meer vinden van welke site die afkomstig is. Maar het is een tekening & beschrijving voor middelbare school leerlingen. Dus perfect duidelijk!

groetjes Jeanne