Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Verenigingen

• Frans van Lith

Hallo

De laatste tijd lees ik over veranderingen in het act.aanbod van georganiseerde activiteiten naar het vormen van verenigingen in instellingen waar mensen lid van kunnen worden.De verenigingen gaan dan over een bepaalde activiteite bijv biljarten of darten of knutselen of muziek luisteren etc,

Wie heeft hier informatie over of weet een instelling waar men zo werkt?

Frans van Lith.

• Cindy van den Eijnden

Beste Frans van Lith,

Voor mij ben je een bekende, wat leuk om een oude leraar hier tegen te komen.

Ken je me nog? Ik heb m'n diploma activiteitbegeleiding juni 2005 gehaald bij jullie op het ROC in Eindhoven (als ik tenminste goed gerekend heb)

Inmiddels ben ik van de groepsverzorging overgestapt naar het verpleeghuis voor dementerende ouderen, waar ik nu alweer anderhalf jaar werk, het bevalt me uitstekend en zou niet meer anders willen.

Het toeval is dat we bij ons binnen het verpleeghuis te maken hebben met een verenigingsleven. Dit bestaat bij ons uit;

- maandagmiddag (even week): filmmiddag

-maandagmiddag (oneven week): aaihonden

-dinsdagochtend: liederentafel

-woensdagochtend: ro-groepje

-woensdagmiddag: kienen

-donderdagmiddag: volksdansen

-vrijdagmiddag: Heilige Mis

De begeleiding van deze activiteiten wordt verdeeld over de activiteitenbegeleiders van de 5 afdelingen. Het streven is per activiteit 2 gediplomeerde ab-ers in te plannen, als dit niet lukt kunnen er bij uitzondering stagiaires ingepland worden.

Hopelijk is dit een antwoord op je vraag!

Bij verdere vragen hoor ik het wel,

Veel groetjes Cindy van den EIjnden.

• Joyce

Hallo Frans,

Ik was werkzaam in een verpleegtehuis waar een rijk verenigingsleven op touw was gezet.

Zo is/ was er:

Bruin café, handwerkclub, zangmiddag, 4 seizoenenclub (alles over de verschillende seizoenen, van creatief tot educatief), reminiscentieclub, filmhuis, beautysalon.

Ik weet niet wat je er nog meer van wil weten, maar hoop je zo een beetje geiinformeerd te hebben.

Groeten Joyce

• brenda

hoi frans,

ik werk in een verpleeghuis en wij werken ook met het verenigingsleven.

wij zijn alleen van het idee afgestap dat een client iedere x verplicht is om te komen, dit werkte niet ivm met ziekte en dat wij afhankelijk zijn van de zorg, dat ze de clienten brengen,

iedereen die zin heeft is welkom en dat werk prima

de act die wij hebben zijn: hobbyactiviteiten, schildervereniging, creatiefvereniging, groenvereniging, kookbakvereniging, borrelmiddag, bingomiddag, filmvereniging, diavereniging, spelvereniging bewegingsvereniging, aaihondenvereniging, klassieke muziek e.d

ik hoop dat dit een antwoord kan zijn op je vraag