Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

afhankelijk vd zorg in de vakantie

• mirjam

Hallo,

Ik heb voor volgend jaar een speciaal vakantieverzoek. Wij willen nl. 5 weken vakantie omdat we naar Indonesie gaan. Nu kwam ik bij mijn baas voor toestemming zegt hij ja dat weet ik niet zeker want jij valt in de vak. ook in als avonddienst en keukendienst. Dus als er 10 mensen vak hebben dan zal het niet gaan.

Die taken staan niet in mijn functie omschrijving en 1,5 week langer vakantie moet ook niet zo heel veel uitmaken.

Wat zou ik hiertegen kunnen doen? Heb ik het recht om dan te zeggen,….dan doe ik ook geen avond- en keukendienst voor je! Dat is dreigen maar ik vind het ook belachelijk dat ik afhankelijk moet zijn omdat anderen vakantie nemen die een andere functie hebben en ik dan niet om hun werk te moeten doen.

Het lieve was dat er 2 collega's al wilden schuiven met hun vakantie voor mij. Maar dat mag je ook niet verwachten van ze!!

Ik heb mijn baas 2,5 week de tijd gegeven voor het antwoord. Hij wilde zelf pas na 1 dec beslissen.

Ik heb hier heel graag een reactie op.

Alvast bedankt.

• tes

hoi,

Het is een idee om je cao door te nemen, wat staat daar over vakantie nemen in? Zodra je weet wat je rechten en plichten zijn kan je met een goed onderbouwd verhaal naar je leidinggevende toe stappen.

groeten,

Tes