Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bewegings activiteit

• brenda

ik zoek lesvoorbeelden voor meer bewegen voor ouderen. (voor bew in verpleeghuis) bijv. ontspanningsoefeningen en spelvormen. wie heeft er nog leuke ideeen vor mij?

• Cindy

Hallo Brenda,

Je kan heel veel kanten met bewegingsactiviteiten. Dit is een van mijn favorieten activiteiten die ik aanbied aan de bewoners op de afdeling waar ik werk in het verpleeghuis.

Ten eerste zou je eens kunnen kijken via www.activiteitenbegeleiding.startpagina.nl, en dan naar het kopje activiteitenbegeleiding algemeen, daar vind je de website activiteitenbegleiding!. Aan de rechterkant van de pagina staan allerhande activiteiten-uitwerkingen en daar staan ook bewegingsactiviteiten bij.

Maar de meeste materialen die ik gebruik, deze ga ik lenen in de fysiotherapie-ruimte bij ons in huis, zijn; hoepels, verschillende soorten ballen (strand, stuiter, groot, klein, hard zacht), kegels, foambuizen als tennisracket, pittenzakjes en ook veel op muziek.

Hopelijk kan je hier iets mee, succes!

Groetjes Cindy

• antjeee

Op de volgende site staan er ook wat voorbeelden:

http://abcafe.tripod.com

• brenda

hoi dames,

bedankt voor de tips.