hoi, ik werk op het moment als verzorgende bij ouderen. Ik wil graag iets gaan doen als activiteitsbegeleidster. Hoe moet ik nu verder. Is daar een cursus voor of een opleiding. Wie kan mij advies geven ?
groetjes willie
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHallo Willie.
Als activiteitenbegeleider zijnde zeg ik natuurlijk; goede keuze!!
Voor het beroep activiteitenbegeleider heb je een opleiding nodig. Als ik naar mezelf kijk, ik heb de opleiding 2 jaar geleden afgerond, heb ik SPW-niveau 4 gedaan. Dat is de eerste 2 jaar woonbegeleiding en actviteitenbegeleiding bij elkaar, en het derde jaar is de uitstroom dan activiteitenbegeleiding.
De opleiding heb ik gevolgd bij het ROC in Eindhoven, en duurde dus 3 jaar. Ik heb het in de BBL- vorm (Beroeps - Begeleidende - Leerweg) gevolgd, en dat wil zeggen; 1 dag per week naar school en minimaal 18 uur werken (oftewel stage).
Ik mocht mijn stageplek zelf bepalen, zolang ik maar wel 18 uur per week minimaal aan de slag kon. Het nadeel is wel dat je vaak als ab-ers niets tot nauwelijks betaald krijgt tijdens je stage-periode.
Hopelijk kan je hier wat mee. Succes!
Groetjes Cindy
hoi,
Ik dacht maar weet het niet zeker dat je de opleiding ook in een jaar kan doen omdat je al een diploma en ervaring hebt.
Daarnaast kun je er ook voor kiezen om bijvoorbeeld als verzorgende te gaan werken op een dagverzorging; je doet dan weinig activiteiten maar hebt wel veel meer contact met de ouderen.
tes