Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

intregratie ab en de zorg

• lia

Hoy collega`s

Ik werk als ab in een huisk met 13 pg bewoners,van half 10 tot 15.00 uur 4 dagen.

Nu wil men dat ik intregreer in de zorg,zoals helpen met het ontbijt waarnodig,koffie thee keuken opruimen,enz ik doe dit allemaal al nood gedwongen en merk dat ik meer voedingsass ben dan ab,de actviteiten komen nu vaak in het geding soms helemaal geen tijd meer voor.

Ondanks dat ik mijn signalen afgeef wordt er niet echt geluisterd naar mij,ik moet nu een plan maken hoe de ab in de zorg kan intregeren,maar hoe pak ik dat nu aan.

Dus wie heeft hier ervaring mee en kan mij van een plan of tips voorzien.

alvast bedankt Lia

• Cindy

Hallo Lia,

Met dit probleem heb ik ook gezeten. En het zal niet meevallen. Mijn ervaring is dat het verzorgende personeel met een heel andere kijk naar de ab kijkt als dat wij ab-ers dat doen.

Ik heb activiteiten opgestart op mijn afdeling met 30 pg-bewoners zoals ontbijtgroepje (met 6 bewoners in een apparte ruimte ontbijten, eitje koken, krant voorlezen en evt. samen opruimen) Kookgroepje (ipv de reguliere maaltijd samen met een aantal bewoners een complete maaltijd koken. Koffie drinken met een aantal bewoners appart en dan bijv. een gespreksonderwerp uitzoeken vantevoren waar je het over kan hebben.

Ook help ik mee met badsnoezelen (weet niet of dat bij jouw voor komt) zodat de bewoner een activiteit aangeboden krijgt waar ik ook bij kan helpen in de zorg.

Wat ik ook merk is dat de funcite ab-er af en toe wat onduidelijk met zich mee brengt, misschien dat het helpt om je functie, taken en verantwoordelijkheden toe te lichten in een bijeenkomst met je team. Dit ben ik namelijk ook van plan.