Ook ik ben bekend met de problemen in verdeling van de taken.
Ik werk op een afdeling met 24 dementerende (mogelijk wordt dat uitgebreid naar 26)
Wij hebben 2 huiskamers waar gegeten wordt en een deel van de activiteiten plaats vinden. het afgelopen jaar is er bij ons op de afdeling eea veranderd qua het aanbieden van activiteiten. in de oude situatie zaten wij als aber samen met een voedingsassistente op de huiskamer en boden wij activiteiten aan. idd veel spel activiteiten en krant voorlezen want meer ruimte was er niet.
nu hebben wij gelukkig nog een ruimte over die eigenlijk niet tot nauwelijks werd gebruikt. in overleg met het teamleider is er besloten dat de ab meer groepsgerichte activiteiten gaat doen in die ruimte met mensen van een min of meer gelijk niveau.
WIj zijn nu gestart met een reminicentiegroep en een geheugenfitnessgroep. op het moment dat de ab in de apparte ruimte zit bieden de voedingsassistenten en collega's van de zorg een simpele activiteit in de huiskamer aan om sfeer te creren
Ik moet toegeven het loopt nog lang niet zo soepel als we zouden willen maar een begin is er. In de toekomst willen wij dit nog meer gaan uitbreidden. Het enigste wat ik persoonlijk in deze situatie nog mis is de tijd voor individuele activiteiten.
succes met het aanpakken van dit probleem, de enige tip die ik je kan geven is laat de moed niet gelijk zakken als het tegen zit, de aanhouder wint