Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Salarisschaal AB en WB verschilt nogal

• Daniëla

Ik heb het even uitgezocht. In het boekje CAO WMD pagina 33 staat de AB'er in salrisschaal 6 en WB'er in slarisschaal 8. Ik heb nagevraagd bij of dit klopte en volgens hun klopt dit omdat WB'er volgens hun een HBO opleiding is. Nu is het zo dat beide opleidingen op SPW 4 niveau zijn dus dat klopt al niet volgens mij.

AB staat bij sociaal cultureelwerker 2, SPW 2 en peuterspeelzaalleider 2. Ik snap hier niks van, jullie misschien? WB staat bij maatschappelijkwerker 1, ouderenadviseur enz. Op mijn werk snappen ze het ook niet.

• Annemiek

hai Daniela,

Ben je hier uitgekomen?

Ik heb vanmiddag een arbeids voorwaardengesprek voor ABer en heb een HBO opleiding. Ervaring alleen in mbo functies. Ik vraag me af voor welke schaal ik kan gaan.

• tessa

Een functieomschrijving is niet persoonsgebonden, daarom maakt het niet uit wat voor ervaring je hebt of wat voor opleiding. Om maar een voorbeeld te geven een universitair opgeleid iemand zou niet meer verdienen als schoonmaakster. Je kan wel vragen door je ervaring en opleiding of je wat hoger in de schaal kan zitten, dat je dus niet onderaan de schaal begint.