Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

activiteiten voor g gehandicapte ouderen

• annemiek

Hallo,

Ik ben net gestart met g gehandicapte ouderen met een midden niveau.

Behalve een handicap hebben enkelen dementie. Ze zijn niet gemakkelijk te activeren. Wie heeft ervaring en ideeen wat ik zou kunnen doen met ze?

• Jeanne

Ik denk vooral heel veel uitproberen en niet te snel opgeven. Probeer eerst te inventariseren wat ze zelf leuk vinden, dat kan je ze vragen, maar in een bep fase weten ze dat niet meer, dan moet je dus zelf bedenken en observeren.

je zou kleine dingen kunnen koken of bakken in een oventje, ze kunnen dan zelf het fuitsnijden, deeg uitrollen etc. Je zou in deze zomertijd bijv een lekkere ijstraktatie kunnen maken, met vers fruit en schepijs. doe het in een mooi glas.paraplutje.

bewegen is vaak leuk maar vooral ook belangrijk. er zijn talloze dingen te bedenken. Mandalas inkleuren, schilderen, doosjes beplakken, zingenmuziekmaken of luisteren. Er is zoveel te bedenken. Kijk voor meer ideetjes ook eens op deze site:communities.zeelandnet.nl/data/activiteiten/

je moet er géén www voor zetten. en natuurlijk op de moedersite van dit forum staan ook veel links

• Trudy

op mijn afdeling laat ik de bewoners met een rubberen slang tegen een ballon slaan. zij zitten dan rondom een tafel. ze worden daardoor actief en hebben oog voor de anderen door hen aantemoedigen om toch te slaan als het te lang duurt. ook de bewoners die niet mee kunnen doen vinden het leuk om naar het spel te kijken.Jeanne schreef:

>

> Ik denk vooral heel veel uitproberen en niet te snel opgeven.

> Probeer eerst te inventariseren wat ze zelf leuk vinden, dat

> kan je ze vragen, maar in een bep fase weten ze dat niet

> meer, dan moet je dus zelf bedenken en observeren.

>

> je zou kleine dingen kunnen koken of bakken in een oventje,

> ze kunnen dan zelf het fuitsnijden, deeg uitrollen etc. Je

> zou in deze zomertijd bijv een lekkere ijstraktatie kunnen

> maken, met vers fruit en schepijs. doe het in een mooi

> glas.paraplutje.

>

> bewegen is vaak leuk maar vooral ook belangrijk. er zijn

> talloze dingen te bedenken. Mandalas inkleuren, schilderen,

> doosjes beplakken, zingenmuziekmaken of luisteren. Er is

> zoveel te bedenken. Kijk voor meer ideetjes ook eens op deze

> site:communities.zeelandnet.nl/data/activiteiten/