Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Activiteiten regels..

• Gaby

Beste Allemaal,

Ik werk met zieke daklozen en verslaafden. En omdat ze bezig zijn met een reorganisatie hebben ze gevraagd of ik activiteiten regels op papier wil zetten.. Ik heb hier al een paar dagen over lopen nadenken maar ik kan me géén één regel bedenken.. Misschien kunnen jullie me helpen en weten jullie wél regels.. Bestaan deze eigenlijk wél.. regels voor activiteiten??? Zojah welke??

Bedankt alvast voor jullie hulp..

Liefss Gaby

• Chrissie

Het komt een beetje “kinderachtig” over, regels, misschien kan je eens uitvissen met welk doel ze dat vragen? Zijn er dingen die helemaal mislopen?

Misschien bedoelen ze gewoon algemene gedragsregels?

bv niet onder invloed in activiteit komen, spullen opruimen als je klaar bent, kwasten goed uitsoelen, buiten roken…?

• caatje

Er kunnen echt regels zijn. Wij noemen het alleen afspraken! Dat klinkt anders

Ik werk zelf ook met deze doelgroep.

Tijdens de kookactiviteit mag er niet gerookt wordt.

Men mag op de huiskamer niet onder invloed zijn, de toegang kan dan geweigerd worden.

Rollators blijven op de gang, en niet op de huiskamer.

Daarnaast kan het zijn dat er persoonlijke afspraken met bewoner zijn gemaakt.

Je kunt dan denken aan het steeds ruzie maken van deze bewoner met andere bezoekers. Het klinkt wellicht in sommige van jullie vreemd in de oren, maar het heeft wel echt met deze doelgroep te maken.

Het komt soms voor als bewoner zich niet aan een gemaakte afspraak houdt dan kan er een enkele keer een gevolg uit voort komen.

Gaby ik hoop dat je er wat aan hebt. Wil je meer en uitgebreider info dan kan ik deze je geven, alleen doe ik dat liever via emailbericht!

Caatje

• Gaby

Lieve Chrissie en Caatje..

Bedankt voor jullie reactie.. Ik heb het misschien een beetje krom neergezet maar jullie hebben me beide zeker geholpen…

Caatje, je mag me best meer info geven via mailcontact.. ik heb mijn mailadres in beeld gezet.. dus ik zie uit naar je mailtje…

Nogmaals bedankt,

liefss Gaby