hallo, Ik werk als activiteitenbegeleidster op een PG afdeling in een verzorgingstehuis.Wij willen graag een high thea organiseren. Heeft iemand leuke tips of ideen deze zijn van harte welkom.
Alvast bedankt,
Vera
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHoi,
Bij ons op de afdeling hebben ze vorig jaar ook een high tea georganiseerd.
De dag voor de high tea hebben ze met de clienten die wilde allerlei kleine hartige en zoete hapjes gemaakt. Ik geloof dat de recepjes van de hapjes uit kinderkookboekjes en uit het oude koekboek kwamen.
De mensen bij ons op de afdeling (behnadelafd. voor ouderen met psychische problemen waaronder ook beginnende dementie) hebben die als er leuk ervaren.
Ik hoop dat je er wat mee kan.
Groetjes Kim
Recepten zijn overal wel te halen, kook en bakboeken, internet etc. Voor een idee kan je ook op websites van restaurants kijken, wat zij in een high tea aanbieden.
Ik vind het zefl het leukst als er (veel) kleine hapjes zijn, dan kan je namelijk ook veel proeven. Met een enorme appelpunt zit je meteen vol. Maak dus geen sandwich van een hele snee brood, maar kleinere hapjes, die je vast zet met een leuke prikker.
wij hebben wel eens een high tea georganiseerd. Leuke flyers opgehangen waarmee we familie uitnodigde. Alles in een engelse stijl. We hadden servies met bloemen, etagieres en engels muziek (sharly chaplin) Servetjes met bloemen erbij.
Verder kun je het zo gek maken als je wilt.
We hadden pepermutjes en tumtummetjes (is niet voor iedereen geslaagd) verder hadden we after eight (erg geliefd) We hadden een kwarktaart en 2 quiches zelf gemaakt en verder nog cakerolletjes en ander klein gebak gekocht in de winkel. En verschillende smaakjes thee. De meeste producten hebben we bij de sligro gehaald. Om kosten te besparen en familie te motiveren zou je kunnen vragen of mensen het leuk vinden om wat te bakken. Het kan echt een hele gezellige en leuke activiteit zijn Veel plezier
gr Peggy
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?