Een client van me wil graag t-shirts bedrukken. Ik weet dat het met strijkpatronen kan maar hoe en welke zijn goed? Moet je daar speciale inktpatronen voor in de printer doen? En is dat een beetje wasmachine bestendig?
alvast bedankt Chrissie
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHai alweer ikke.
Ik heb het veel gedaan. Je kunt gewoon leuke plaatjes van internet plukken of via een plaatjesprogramma bv Kaarten maken. Je zet je printer op speciaal papier.
Let erop of er tekst op staat moet dan gespeigeld worden (in printer opties. Printer moet beslist op beste resultaat staan en dan met de gewone zwarte of kleurenpatroon afdrukken. Het mooiste resultaat is op een spierwit t shirt. Gekleurd wil echt niet mooi of je moet zwart op gekleurd doen, maar kleuren wil echt niet.
Dan strijk je het op het shirt en tip gebruik bruin bakpapier ertussen en strijk het eerst er op, en als je het papier eraf gehad hebt nogmaals voorzichtig met schoonbakpapier erop. dan wordt het namelijk gladder en pakt het beter.
Papier: Er zijn verschillende in omloop en ik weet niet of ik merken mag noemen.
Ik adviseer je dringend koop het strijkpapier van HP . Is duurder, maar het resultaat is het allerbest! en niet onbelangrijk het blijft veel langer erg mooi! Het heeft een gladde oppervlakte, die net als kant en klare prints voelt een beetje rubberig?
De goedkopere voel je niet en is meer waziger en niet echt helder van kleur
Het wassen :
Die van HP blijft echt heel mooi met wassen. wel ongeveer max temp 40 graden.
Heter kan wel(als het moet) maar de print gaat dan wel snel achteruit en de “rubberlaag” verflaag wordt wat krakkerig (wat een woord haha)
Veel succes! Lang verhaal, maar snapt een ieder het hoop ik!
Caatje
Hoi Chrissie
ik gebruik T-shirt transfer (moet je inderdaad strijken) van het merk Motif. Dit kun je gewoon bij de boekhandel halen en het kan ook gewoon in de printer, je hebt er geen speciale inkt voor nodig en het werkt goed
groetjes JolandaChrissie schreef:
>
> Een client van me wil graag t-shirts bedrukken. Ik weet dat
> het met strijkpatronen kan maar hoe en welke zijn goed? Moet
> je daar speciale inktpatronen voor in de printer doen? En is
> dat een beetje wasmachine bestendig?
>
> alvast bedankt Chrissie
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?