Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bewegingsactiviteit: spelletjes met flessen + afronding?

• Evi

Hoi,

ik ben stagiaire en ik begeleid volgende week een bewegingsactiviteit met mensen met een chronische psychiatrische stoornis. Tijdens deze activiteit staat een plastic fles centraal.

Ik heb al een volledige opwarming en 1 spel voorbereid (flesvoetbal) voorbereid, maar ik heb natuurlijk nog meer leuke spelletjes nodig.

Verder heb ik ook nog geen echt idee hoe ik de activiteit op een leuke manier kan afronden. Ik had al gedacht aan rustige muziek (Thai Chi ofzo), maar wat kan ik daar dan nog bijdoen?

Belangrijk om weten: de activiteit gebeurt zittend, aangezien het al om oudere mensen gaat

Alvast bedankt voor de reacties!!

Evi

• Chrissie

Misschien is een ontspanningsoefening een idee. Dat kan op (hele) rustige muziek door de ademhaling te geleiden. Of je zou een visualisatieoefening kunnen doen. (wandeling langs het strand: voel de zon, de wind, het water aan je voeten, hoor de meeuwen, proef het zout…)

Als de doelgroep al pyschiatrisch patient is hebben ze dit wellicht in therapie al eens gedaan. Je zou een behandelaar van de groep kunnen vragen welke oefening gebruikelijk of geschikt is, zodat ze niet bij iedereen iets anders leren. Er zijn ook genoeg cd's te koop of te leen.

Je zou ook de cooling down van bv Nederland in Beweging eens kunnen doen (neem het morgen op…ned 1). Daar worden meestal spieren nog eens rustig gestrechd en wat losgeschud en heel kort iets aan ademhaling gedaan.)

… ik zie nu ineens dat je vanuit Begie mailt…hieronder de link naar ned in beweging en een link waarop je kan terugkijken. Het programma bestaat uit 3 delen (warming up, oefeningen en cooling down) met tussendoor reportages, totaal een kwartier. Op Nederland 1 van 6.45 tot 7.00 uur, later op de ochtend nog eens herhaald, vlgs mij om 9.05 uur

http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/nederland_in_beweging/

http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/nederland_in_beweging/terugkijken/