Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoe activeer ik mijn zieke moeder

• leo

onze moeder ligt al meer dan een maand op de intensif care, ze ligt aan de beademing en kan haar armen en vingers met moeite gebruiken.

ze kan ook niet praten, vanwege die beademing. alles wat ze heeft ter afleiding is, twee keer per dag een half uurtje bezoek en dan is het na een paar minuten ook al gauw een beetje staren en vaak zit ze star voor zich uit te staren. acht januarie is onze vader, haar man overleden, dus dat speelt ook mee.

mijn vraag is, zijn er mogenlijkheden voor mijn moeder om zichzelf te vermaken, bezig te houden, eraan denkende dat ze dus wel haar armspieren moet oefenen,maar dat gaat wel moeizaam. mocht er iemand sugesties hebben, alvast mijn dank. leo.

• tes

Hoi,

Ik heb geen ervaring met deze doelgroep maar ik heb iets wat me te binnen schiet:

Ga in gesprek met de afdeling daar; met verpleegkundigen, artsen. Die weten van haar situatie af en weten ook wat ze haar kunnen bieden, probeer ervoor te zorgen dat het een open gesprek wordt; komen jullie er bijvoorbeeld achter dat activiteitenbegeleiding wat voor haar zou zijn, maar kan het ziekenhuis jullie dat niet geven? Probeer dan particullier iets te regelen. Er bestaat namelijk een op een activiteitenbegeleiding, maar misschien heeft ze meer aan een fysiotherapeut of een maatschappelijk werker, ik denk dat de artsen jullie daar het besten raad in kunnen geven,

• Chrissie

Ik sluit me helemaal aan bij Tes.