Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tekenen/kleuren

• lia

hoi collega`s

wat moet ik met de opmerking van mijn zorgcoordinator wat doen altzheimerclienten met kleurpotloden ze zijn er niet geschikt meer voor. snap ik het nou niet meer of begrijpt zij het niet,ik heb haar uitleg gegeven over de kleuren die deze bewoners aanspreken,erbij praten over vroeger de school-de kinderen ,de bewoners genieten op hun manier al zal een ieder het tekenen of kleuren niet meer helemaal kunnen.haar alternatief is individueel op hun kamer gaan snoeselen of foto`s kijken.

• tes

Is die opmerking gezegd omdat ze denkt dat het gevaarlijk voor de clienten is?

Je zou dan kunnen zeggen dat er maar een paar potloden op tafel liggen en dat je naast clienten gaat zitten, die potloden in hun mond/oog stoppen.

Denkt ze dat het niet bij de cliënten past?

Blijkbaar gaat de zorgcoordinator niet meer van de clienten uit, zolang je aan de clienten merkt dat ze het leuk/ontspannend vinden en er van kunnen genieten. Waarom dan niet? Ook al komen er maar twee strepen op het papier het gaat om de beleving en om de hele sfeer die erom heen hangt, daarom is het in een groep doen ook zo belangrijk.

Als er tijd en geld over is zou ik vooral zeggen doe ook het individueel snoezelen en foto's kijken want deze activiteit heeft natuurlijk ook veel positiefe effecten,

Tessa

lia schreef:

>

> hoi collega`s

> wat moet ik met de opmerking van mijn zorgcoordinator wat

> doen altzheimerclienten met kleurpotloden ze zijn er niet

> geschikt meer voor. snap ik het nou niet meer of begrijpt zij

> het niet,ik heb haar uitleg gegeven over de kleuren die deze

> bewoners aanspreken,erbij praten over vroeger de school-de

> kinderen ,de bewoners genieten op hun manier al zal een

> ieder het tekenen of kleuren niet meer helemaal kunnen.haar

> alternatief is individueel op hun kamer gaan snoeselen of

> foto`s kijken.

• caatje

Zolang de bewoners er plezier aan beleven? Heb je de zorgcoordinator om een toelichting gevraagd?

Caatje