Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Leuk idee oor een muur

• Jet

Hallo,

ik werk met zeer ernstig meervoudig gehandicapten, op een kindergroep waarin de kalenderleeftijd ligt tussen de 2 en de 8 jaar.

hun belevingswereld ligt tussen de 0 en 12 maanden.

In mijn activiteitenruimte heb ik een lege witachtige muur. Hier wil ik iets leuks op maken, deze keer niets met actueel thema (zoals carnaval, valentijn.)

Ik wil nu iets op de muur wat langer kan blijven hangen.

Iemand leuke ideeën?

• tes

Iets met vlinders? Als ik jou was zou ik in iedergeval veel kleur en misschien iets bewegends doen: bij vlinders zouden de vleugels kunnen gaan bewegen.

Jet schreef:

>

> Hallo,

>

> ik werk met zeer ernstig meervoudig gehandicapten, op een

> kindergroep waarin de kalenderleeftijd ligt tussen de 2 en de

> 8 jaar.

> hun belevingswereld ligt tussen de 0 en 12 maanden.

>

> In mijn activiteitenruimte heb ik een lege witachtige muur.

> Hier wil ik iets leuks op maken, deze keer niets met actueel

> thema (zoals carnaval, valentijn.)

> Ik wil nu iets op de muur wat langer kan blijven hangen.

>

> Iemand leuke ideeën?

• mirlea

hoi,

je vroeg om ideeen voor een muur, ik heb er een paar, misschien kun je er iets mee:

*rustige kleuren voor achtergrond en daarop kleurrijke dingen (bloemen, vlakken) zou het zelf erg bij de basis houden qua vormen gezien belevingsniveau.

*misschien kun je werken met spiegels en andere snoezelmaterialen, kijk eens op de kindrafdeling van bijv. Ikea.

*ik heb wel eens in verpleghuizen een landschapsschildering gezien, misschien kun je in jou situatie kiezen voor dolfijnen. En dan als snoezselact. oa muziek met watergeluiden. Kan een beginpunt zijn voor de dag/middag.

succes, Mirlea

• Jet

Bedankt voor het meedenken.

We hebben nu 4 schilderijdoeken zacht rood geverd met de cliënten. Op die doeken hebben we 1 grote vlinder gemaakt van play mais en elk vak heeft 1 kleur play mais.

Erg leuk.

Hierna lijkt me die speigels wel gaaf.

De tekening doen we als we ooit nieuwbouw krijgen (hopenlijk beginnen ze daar dit jaar nog mee…)

De ruimte die ik nu heb is best klein en zo'n tekening maakt het dan snel druk, hoe gaaf het dan ook is! (zie het in mijn hoofd al helemaal voor me.)

• Corrie

Hoi,

Is het misschien een idee om een projector te kopen?

Je hoeft dan niet te schilderen, je kunt steeds iets anders op de muur laten verschijnen.

Zo kun je de muur ook gebruiken om een sensopatische activiteit te doen.

Groetjes,

Corrie.

• Jet

hee Corrie,dat is een leuk idee, thanks!

• Peggy

je zou ook een soort lichte kleur visnet op kunnen hangen. Deze kun je dan per seizoen aanpassen met tastmateriaal. Bij Barry Emons kun je leuke ideëen opdoen die gemakkelijk na zijn te maken of waar je vergelijkend materiaal bij bijv. de Xenos kan kopen. Zo doe ik dat op het werk :) Succes!

gr Peggy