Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Even een paar vraagjes voor de AB-ers..

• Fairy

Hallo iedereen!

Ik volg de opleiding SPW4 activiteitenbegeleiding en ik vind het helemaal leuk. Maar nu moet ik voor een opdracht een aantal vragen stellen aan een activiteitenbegeleider, Ik heb nog geen stage gehad en ik ken voor de rest ook geen mensen die AB-er zijn, dus wou ik vragen of iemand hier mijn vragen misschien zou willen beantwoorden.

Ik hoef geen lange antwoorden, want het is niet voor in een verslag. Het is bedoeld om er zelf naar te kijken, of er dingen zijn die mij opvallen, enz..

Alvast bedankt voor als je dit zou willen invullen!!

De vragen:

1: Hoe oud ben je, en in welke (wat voor soort) instelling werk je? (het zou ook fijn zijn als ik je naam mag weten, maar dit hoeft niet!)

2: Welke kennis heb je nodig om het beroep activiteitenbegeleider uit te kunnen oefenen?

3: Welke vaardigheden heb je nodig om dit beroep uit te kunnen oefenen?

4: Welke beroepshouding/ eigenschappen heb je nodig om dit beroep uit te kunnen oefenen?

5: Met welke doelgroepen krijg je te maken in je beroep?

6: Wat zijn je belangrijkste werkzaamheden en in welke werkomgeving(en) voer je deze uit?

7: Welke hulpmiddelen of instrumenten gebruik je bij deze werkzaamheden, en welke speciale vaardigheden heb je nodig om hiermee om te gaan?

8: Wat vind je leuk aan jou werkzaamheden, en waarom?

9: Waarom maken deze mensen gebruik van jou werkzaamheden en vaardigheden?

10: Zijn de werkzaamheden binnen de AB al heel lang hetzelfde, of veranderen ze regelmatig?

11: Denk je dat het beroep in de toekomst nog weer veranderd? En zo ja, wat denk je dat er gaat veranderen?

12: Welke problemen kun je als activiteitenbegeleider tegenkomen?

13: Welke groei- en loopbaanmogelijkheden zijn er in je beroep?

14: Welke kennis, vaardigheden en beroepseigenschappen beschik je goed, en welke beschik je minder goed?

• Jet

hoe kan het dat je nog geen stage hebt gehad?

Misschien kun je contact opnemen met een instelling bij je in de buurt. Kun je misschien gelijk een rondleiding krijgen.

zijn nogal wat vragen die je hebt, als ik meer tijd hebt zal ik ernaar kijken.

• Fairy

Hoi Jet,

Ik ben eerstejaars, pas in het 2e jaar krijg ik een stage.. denk dat ik inderdaad even contact op ga nemen met een instelling ofzo..

• Chrissie

Zou ik ook doen.

Het is erg leuk om van tevoren een “interview” te houden, ik hbe het zelf gedaan bij een doelgroep waar ik geen stage heb gelopen maar toch benieuwd naar was, dat werd erg gewaardeerd, ik ik merkte dat ik een erg verkeerd beeld van die afdeling had( ik dacht dat voor hen niets leuks gedaan werd)

Bovendien is het een mooie kans om al eens ergens binnen te kijken en jezelf te laten zien, wie weet kom je zo nog makkelijk aan een stage adres of later een sollicitatie.

• caatje

wat is je emailadres?

• Jet

Fairy schreef:

>

> Hoi Jet,

>

> Ik ben eerstejaars, pas in het 2e jaar krijg ik een stage..

> denk dat ik inderdaad even contact op ga nemen met een

> instelling ofzo..

Aaah, snap het. Sorry las je eerste berichtje niet goed. Dacht dat je Spw 4e leerjaar deed (daarom vond ik het wat vreemd dat je nog stage had gehad.)

• caatje

Ik wil graag je de antwoorden geven, maar is het niet handiger als je zoveel vragen stelt om deze op je emailadres te ontvangen? Ik vind het zelf niet nodig om alle gegevens van mij op de site te zetten. Sommige vragen vind ik best persoonlijker om mijn antwoorden zomaar voor een ieder te vermelden?…..

Caatje