Hallo iedereen!
Ik volg de opleiding SPW4 activiteitenbegeleiding en ik vind het helemaal leuk. Maar nu moet ik voor een opdracht een aantal vragen stellen aan een activiteitenbegeleider, Ik heb nog geen stage gehad en ik ken voor de rest ook geen mensen die AB-er zijn, dus wou ik vragen of iemand hier mijn vragen misschien zou willen beantwoorden.
Ik hoef geen lange antwoorden, want het is niet voor in een verslag. Het is bedoeld om er zelf naar te kijken, of er dingen zijn die mij opvallen, enz..
Alvast bedankt voor als je dit zou willen invullen!!
De vragen:
1: Hoe oud ben je, en in welke (wat voor soort) instelling werk je? (het zou ook fijn zijn als ik je naam mag weten, maar dit hoeft niet!)
2: Welke kennis heb je nodig om het beroep activiteitenbegeleider uit te kunnen oefenen?
3: Welke vaardigheden heb je nodig om dit beroep uit te kunnen oefenen?
4: Welke beroepshouding/ eigenschappen heb je nodig om dit beroep uit te kunnen oefenen?
5: Met welke doelgroepen krijg je te maken in je beroep?
6: Wat zijn je belangrijkste werkzaamheden en in welke werkomgeving(en) voer je deze uit?
7: Welke hulpmiddelen of instrumenten gebruik je bij deze werkzaamheden, en welke speciale vaardigheden heb je nodig om hiermee om te gaan?
8: Wat vind je leuk aan jou werkzaamheden, en waarom?
9: Waarom maken deze mensen gebruik van jou werkzaamheden en vaardigheden?
10: Zijn de werkzaamheden binnen de AB al heel lang hetzelfde, of veranderen ze regelmatig?
11: Denk je dat het beroep in de toekomst nog weer veranderd? En zo ja, wat denk je dat er gaat veranderen?
12: Welke problemen kun je als activiteitenbegeleider tegenkomen?
13: Welke groei- en loopbaanmogelijkheden zijn er in je beroep?
14: Welke kennis, vaardigheden en beroepseigenschappen beschik je goed, en welke beschik je minder goed?