Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

snoezelen op huiskamer?

• ange

hallo allemaal,

sinds kort ben ik werkzaam in een verzorgingshuis met een PG afdeling. Ik heb hier al heel wat jaren ervaring mee maar vroeg me toch iets af…

het niveau van deze bewoners is dusdanig slecht dat zintuigactivering een goede activiteit zou zijn. nu heb ik alleen ervaring met zintuigactivering in een aparte ruimte. dit is hier echter niet mogelijk (alleen in huiskamer en dus in en uitloop van personeel en familie) zijn er mensen die een leuk idee hebben m.b.t. zintuigactivering in de huiskamer? uiteraard kun je bakken o.i.d. maar dat kan ik natuurlijk niet iedere dag doen….

alvast bedankt!!! groetjes Ange

• Jet

Op zich kun je best in de huiskamer snoezelen, lekker rustig muziekje aan, fluorlampen en dergelijke aan.

zou op de deur een bord hangen dat je aan het snoezelen bent, dus dat iedereen RUSTIG binnen komt.

Wat ja kan doen is aan de binnenkant an de deur een soort hrpje op de deur hangen als je snoezelt (weet de officiele naam niet.)

Is een houten ding met snaren. Boven zitten er aan touwtjes houten bolletjes aan. Bij beweging (deur open of dicht) springen deze op de snaren waardoor je een rustig deuntje krijgt.

zo betrek je het binnen komen van mensen bij de activiteit.