Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ouders

• Ruby Sweegers

Hou kun je ouders betrekken bij groepsactiviteiten?

• Jet

Wat is de doelgroep? Kun je iets meer beschrijven, ouders an kinderen, ouders an kinderen met een lichamelijke/ erstandelijke beperking, hoe oud zijn de kinderen.

Waarom wil je ouders betrkken, wat is je specifieke doel?

• ruby

De doelgroep is bij deze de ouders. De ouders moeten betroken worden bij activiteiten. Activiteiten zoals uit stapjes, feestavonden ed. hoe kun je de ouders zo ver krijgen dat ze enthousiast worden om mee te willen doen of te komen.

• Jet

Sorry, misschien mijn vraag niet duidelijk gesteld, ik bedoel van wie zijn dit de oouders? Van gezonde schoolgaande kinderen of peuterspeelzaal. Ouders van gehandicapte kinderen?

wonen de kinderen nog thuis?

• ruby

het zijn ouders van gewonen gezonde kinderen die op een kinderdagverblijf zitten en kinderen die op een buitenschoolse opvang zitten, dit zijn ook gezonde kinderen. kinderen van 0 tot 4 jaar zitten op het kdv en de kinderen van de bso zijn 4 tot 12 jaar.

• Jet

Klinkt misschien raar maar plan actiiteiten met ouders als je die overdag doet op een dag dat er de minste kinderen zijn. Je kunt er dan vanuit gaan dat de ouders van de kinderen die NIET op de BSO of KDV zijn vrij zijn.

Bij mijn kids is er of een zomermarkt of een kerstmarkt, dan wordt aan ouders gevraagd of zijn iets willen maken/ schenken endergelijke.

dat kan dan eten zijn, of iets anders.

• Jet

Verder moet je niet een thema pakken waarbij ouders het gevoel hebben dat ze ‘iets moeten leren’

Als je kdv of bso een krantje heeft schrijf daar enthousiaste stukjes in met foto's.