Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Dagindeling groepsverzorging PG

• Ikke

Binnen ons zorgcentrum bieden wij voor 13 - 14 personen groepsverzorging PG aan. Deze groep is 7 dagen per week geopend en er staan 2 personen op de groep, 1 groepsverzorgende en 1 AB'er. Nu is er discussie over voorbereidings- en werktijd. wat ik graag zou willen weten is hoe er een dag bij andere PG groepen eruit ziet, en dan bedoel ik de tijd van openingstijden, medicijnen halen tot rapporteren, eetmomenten en pauzeren. Ik hoor het graag!!

• Paulien

Ik heb op de meerzorg gewerkt, in het huis waar ik nog steeds werk.

Bij ons is het dat er een team is die binnen de meerzorg werkt.

Team bestaand uit:

1 Teamleider

4 verzorgenden

1 AB'er

2 Zorg-assistenten.

De meerzorg is 7 dagen per week open van 8.00 uur tot 20.00 uur.

De ochtend is er altijd een verzorgende aanwezig, dit omdat we ook mensen uit bed halen.

We staan met 2 mensen op de groep.

De medicijnen komen van de afdeling mee naar beneden ( meerzorg) dit in een zakje waar de naam van de bewoner op staat.

De bewoners eten tussen de middag in het Restaurant, hier gaan de medewerkers ook naar toe, we kunnen wel mee eten met de bewoners.

Echt pauze hebben we niet, even van de groep af kan op sommige momenten even.

Het rapporteren gebeurt als de bewoners rusten en s'avonds na het brood eten.

Als je nog meer wilt weten laat je het maar weten.

Gr. Paulien

• Jacqueline

Hallo, ik ben een EVV-er op een groepsverzoging p.g. in een verzorgingshuis.

Wij gaan per januari als volgt werken:

2 groepen, één van 10 bezoekers en één van 7 bezoekers. Op elke groep staat ‘s morgens een EVV-er of Verzorgende-3 en ook ’smiddags weer een EVV-er of Verzorgende-3. ('s morgens van 8.45 tot 14.15 uur en 's middags van 14.00 tot 20.00 uur).

De bezoekers worden door de AB-er opgehaald voor het “verenigingsleven”, dit gebeurt in een aparte ruimte, aangesloten aan de huiskamers. Verder is er elke dag een helpende aanwezig van 10.30 tot 18.30 uur voor ondersteunende werkzaamheden. Zo kunnen de EVV-ers b.v. hun werk op de groep aan haar overdragen, als ze moeten rapporteren, een familiegesprek hebben of een MDO moeten voorbereiden.

De medicatie staat standaard op de groepen en wordt door ons gegeven, ook het familiecontact en huisartsencontact is onze verantwoordelijkheid. We worden hierin bijgestaan (en zonodig aangestuurd) door onze teamleidster, een verpleeghuisarts, een maatschappelijk werkster en een psychologe.

Iedereen heeft per dienst een half uur pauze op vastgestelde tijden, dit gaat 2 aan 2, dus er is altijd personeel aanwezig op de groepen. De overdracht tussen de ochtend en middagdienst vindt plaats van 14.00 tot 14.15 uur en dan zorgen de helpende en AB-er voor de bezoekers.

We eten altijd mee, dus zowel warm als brood!

Verder hebben we 's morges ook nog een extra hulp bij het ontbijt van 9.00 uur tot 9.45 uur. Zo kunnen alle maaltijden met twee personeelsleden begeleid worden.

Als je dit alles eens in een wat duidelijker schema wilt zien, moet je me even je emailadres mailen, dan stuur ik je twee excelbestanden hierover.

Hopelijk heb je hier wat aan, ondanks de wat late reactie …

• Ikke

Hallo Jacqueline,

bedankt voor je heldere verhaal. Ik zou graag de excelbestanden van je willen ontvangen. Mijn email adres is p.hartjes@savant-zorg.nl

Alvast bedankt!