Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

activiteiten voor jongeren met autisme

  • ano

    Hallo

    Ik zie dat op dit prikbord veel aandacht uitgaat naar activiteiten voor ouderen/verstandelijk gehandicapten.

    Zelf werk ik met jongeren met een vorm van autisme (tussen de 15-23 jaar) met een (rand)normale tot hogere begaafdheid.

    De ene keer gaan we bowlen, bioscoopje pikken of zwemmen. De andere keer doen we een activiteit in een soort klaslokaal. We hebben al geschilderd, gescrapbookt, modelbouwvliegtuigjes in elkaar gezet, en andere dingen.

    Nu ben ik op zoek naar nieuwe inspiratie. Met name voor de jongens, omdat zij niet alles leuk vinden. Ik zou graag eens iets technisch met ze gaan doen (bijv. een deurbel in elkaar zetten of een lampje of zoiets) maar ik weet zelf niet hoe ik moet beginnen en of daar informatie over bestaat.

    Is er iemand die hier ideeën over heeft? Geef het me dan door!!

    Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

    Groetjes!

  • Chrissie

    ik zag laatst een website over techniek op middelbare school. En de Kijk! is een tijdschrift wat vroeger erg leuk was, nu ken ik het niet meer. echt wetenschap voor de jeugd. Je kan ook in bieb bij wetenschap kijken, of een studieboek van MTS van marktplaats halen ofzo. Ik zou het iig niet te makkelijk maken, als hij hoogbegaafd is!

    http://www.technika10.nl/kenniscentrum/lesideeen.htm

    www.kijk.nl (ook proefabonnement 4 nummers voor 9,95)

    Je kan soms ook zelf spelletjes als Dr. Bibber maken of zo'n spiraal die gebruikt wordt in grote spelshows, waarbij je de lus niet tegen de spiraal mag laten komen, dan gaat er een bel. Die kan je ook klein in tafelmodel maken, op een batterij, erg leuk, ook voor op een kinderfeestje.

    En op websites van klusprogramma's en grote bouwmarkten vind je soms ook leuke dingen. Iets groots van hout maken, Solderen, en idd deurbel maken.

    ano schreef:

    >

    > Hallo

    >

    > Ik zie dat op dit prikbord veel aandacht uitgaat naar

    > activiteiten voor ouderen/verstandelijk gehandicapten.

    > Zelf werk ik met jongeren met een vorm van autisme (tussen de

    > 15-23 jaar) met een (rand)normale tot hogere begaafdheid.

    > De ene keer gaan we bowlen, bioscoopje pikken of zwemmen. De

    > andere keer doen we een activiteit in een soort klaslokaal.

    > We hebben al geschilderd, gescrapbookt, modelbouwvliegtuigjes

    > in elkaar gezet, en andere dingen.

    > Nu ben ik op zoek naar nieuwe inspiratie. Met name voor de

    > jongens, omdat zij niet alles leuk vinden. Ik zou graag eens

    > iets technisch met ze gaan doen (bijv. een deurbel in elkaar

    > zetten of een lampje of zoiets) maar ik weet zelf niet hoe ik

    > moet beginnen en of daar informatie over bestaat.

    >

    > Is er iemand die hier ideeën over heeft? Geef het me dan door!!

    >

    > Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

    >

    > Groetjes!

  • Saskia

    Je kunt bij de site van opitex hele leuke techniek setjes voor hele schappelijke prijsjes bestellen echt hele leuke en facinerende dingen

    www.opitec.nl

    Succes

  • Kartini Saleh

    Hoi Ano,

    het is al weer een tijdje geleden dat je dit gepost hebt, maar ik ben op zoek naar een groep waar een jongen (oud-leerling van me) met autisme (ongeveer 18 jaar) contact kan hebben met lotgenoten en ondertussen ook gestimuleerd wordt om activiteiten te ondernemen, te gaan solliciteren, zelf initiatief leert nemen met betrekking tot zijn loopbaanontwikkeling etc.

    Binnen welke regio ben jij actief?

    Vriendelijke groet, Kartini Saleh