Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kookgroep

• monique

Wie heeft er leuke ideeen voor een kookgroep met beginend dementerende bejaarden?

6 personen en 2 uur de tijd.

• caatje

Ik ben aber en was ooit kok, ik doe zelf ook een kookgroep met 8 personen. Wat wil je precies weten en wat is je budget per keer. En wat is je doel: gezelligheid of meer! Wil je oude recepten van vroeger Laat het even weten en evt je email adres en dan kan ik je de info toesturen

Caatje

• monique

bedankt voor je reactie.

Het gaat om een groep van 6 personen en de maaltijd wordt er voor afgezegd. Ga uit van 4 a 5 euro p.p per maaltijd.

Geheugentraining staat voorop maar herkenning, onderhouden oude vaardigheden geur beleving, samenwerken , gezelligheid speelt allemaal een rol.

het is een idee van een nieuwe teamleider en ik zie allerlei bezwaren vooral omdat de clienten niet erg warm lopen voor de activiteit, maar we proberen het wel uit en wie weet gaan ze dan toch mee doen.

Van de 8 die ik gepolst heb waren er 3 die het wel wilden proberen. Je hoort: Dit is de enige dag dat ik niet hoef te koken, tot mijn vrouw doet dat thuis altijd, en heb altijd moeten werken of clienten die bewust alleen geheugentraining willen in de vorm van taal.

monique.steunenberg@wanadoo.nl

• caatje