Hoi hoi,
Ik ben een meid van 20 en volg nu langer dan een half jaar de opleiding AB bij het NTI (thuis-studie). Ik ben begonnen met de basisopleiding omdat ik niet de juiste vooropleiding had om meteen met de WEB-opleiding te beginnen. Na de basis wil ik wel de WEB gaan doen, omdat je aan de basis niet veel hebt.
De basisopleiding duurt een jaar tot 1 ½ jaar en bevat geen stage.
Modules:
Meth. vaardigheden
Sociale vaardigheden
individu & samenleving
proff. & kwaliteitszorg
mens, arbeid & samenleving
Meth. vaardigheden 2
verzorgen
activiteitenbegeleiding
Na de basisopleiding afgerond te hebben, kun je dus doorstromen naar de WEB-opleiding die na de basis nog een jaar duurt en waarbij je het gehele jaar wel stage moet lopen. Na dat allemaal afgerond te hebben ontvang je een erkend MBO diploma.
Modules:
o Individu en samenleving *
o Methodische vaardigheden 1 *
o Sociale vaardigheden *
o Organisatorische vaardigheden 1
o Mens, arbeid en samenleving *
o Beroepspraktijkvorming (BBL)
o Professionaliteit en kwaliteitszorg *
o Engels 2
o Verzorgen *
o Begeleiden SPW 3
o Methodische vaardigheden 2 *
o Beroepspraktijkvorming (BOL)
o Organisatorische vaardigheden 2
o Engels 3
o Begeleiden SPW 4
o Activiteitenbegeleiding *
(de vakken waar een sterretje bij staat = vrijstelling vanwege de basis)
Nu lees ik hier en daar dat een thuisstudie niet goed zou zijn omdat het niet helemaal volledig zou zijn of omdat veel bedrijven/wergevers je niet aannemen met een afgeronde thuisstudie. (terwijl je toch een erkend MBO-diploma ontvangt?)
Ik ben best gaan twijfelen door de berichten die ik lees en vraag me af of dit tijdverspilling is en of ik wel moet doorgaan met deze studie? Daarom zou ik graag jullie meningen/adviezen hierover willen horen. Alvast bedankt!
Veel liefs, Tamara