Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ab in de thuis situatie

• monique

hallo ab-ers ik ben monique al 16 jaar werkzaam als aber met bejaarde zowel somatisch als met pg bewoners, ik vind het nog steeds erg leuk maar zou ook een nieuwe uitdaging willen. ik ben aan het onderzoeken of ik voor me zelf kan beginnen en wie kan mij op weg helpen en heeft voor mij een paar goede tips.

Ik ben vooral geiintereseerd naar ab thuis met een pgb budget en elke andere tips zijn welkom alvast bedankt. monique

• christel

Hoi monique,

Bij ons zijn ze dit aan het opstarten met zorg aan huis.

Als stichting gaan wij ab aan huis bieden.

Jouw wens is ook in mijn gedachten geweest.

Ik heb toen contact gezocht met particuliere thuiszorgorganisaties en vragen gesteld hierover.

Ik ben er niet verder in gegaan want ben nu weer met een opleiding begonnen.

Probeer het dus eens bij particuliere bedrijfjes, daar kun je ook contracten mee afsluiten zodat ze jou inkopen zeg maar.

Succes

• fofies

hallo monique, ik heb geen tips voor je…maar wat christel vertelde ..particuliere bedrijfjes aanschrijven…dat overweeg ik ook. geen gedoe meer met werkgevers met allemaal regeltjes, beperkingen, bezuinigingen, urenlange vergaderingen …etc….ik kan dan veel meer inspelen op de vraag van mensen…er gaat geen energie verloren aan allerlei ergernissen….

ik wens je veel sukses ermee!!!

fofies

• yoka

Hallo fofies, monique enz, Wat interessant om te lezen. Ik loop al jaren met dit idee om activiteitenbegeleiding thuis te doen bij de clienten. Dan zijn ze in hun eigen vertrouwed omgeving. Ik heb jaren in een verpleeghuis gewerkt maar ik wil veel liever in the thuiszorg werken als een activiteitenbegeleider…. Waar kan ik terecht, welke stappen kan ik ondernemen…… Kan ik als freelance activiteitenbegeleider werken…. Ik sta voor alles open….. y.jansma@hotmail.com succes met alles

• marjolein

Hai allemaal,

Jullie berichten zijn al wat ouder maar ben even goed benieuwd naar jullie ervaringen.

ik ben inmiddels al 2 1/2 jaar werkzaam als Ab aan huis, maar de functie wordt per 1 jan.2011 opgeheven (geen geld meer). Doodzonde vind ik.

Nu begint bij mij de gedachte te komen om voor mezelf te beginnen, maar dan wil ik eerst wat reacties van mede AB'ers horen die dezelfde stap hebben genomen.

Dus bij deze…… Kom maar op met jullie reacties.

Je kunt mailen naar: mar_jolein@live.nl

• martha

Geweldig, ik ben afgelopen jaar weg bezuinigd als ab-er en ben nu op zoek naar info om zelfstandig activiteiten aan te bieden. Ben dus niet de enige. Ik had al eens voorgesteld bij mijn huidige werkgever om op alle locaties van de zorggroep activiteiten aan te bieden zodat het een soort detachering wordt. Daar voelen zij niets voor. Laten we de hoofden bij elkaar gaan steken! Wie heeft ervaring als zelfstandig werkende ab-er?

• monique

Hallo Allemaal.

zo'n 12 jaar geleden heb ik via een thuiszorg organisatie ab aan huis aangeboden voor mensen met een somatische aandoening.

Er was echter geen subsidie mogelijk omdat ik het niet in club verband aanbood.

De kosten waren toen 15 gulden bijdrage per uur, mede door dezehoge kosten en een zwangerschap ben ik toen met dit project gestopt.

succes groet Monique