Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

help! ik zoek een opleiding AB!

• angel

hoi jolanda,

even over je idee om een thuiscursus te gaan doen… ik raad dit ten strengste af, zelf ben ik al jaren AB'er en in de praktijk word je zelden aangenomen met zo'n studie. daarbij het woord zegt het al: het zijn basis cursussen deze omvatten niet alle specificaties die nodig zijn om als AB'er aan het werk te gaan.

Volgens mij zijn er wel volwassen opleidingen in de AB en tegenwoordig word er steeds vaker met een stage vergoeding gewerkt. Dit zal geen volledig salaris zijn maar misschien zijn er wel andere mogelijkheden aangezien je in de ww zit.

Heb je al op websites gekeken van MBO scholen?

groetjes Angel

• Rolien

Hoi Jolanda,

In juni heb ik mijn diploma ‘creatieve bezigheidsbegeleiding’ behaald, een 2-jarige avondopleiding in Amsterdam. Zowel ik als de meeste van mijn klasgenoten hebben tijdens de opleiding een baan in het vakgebied gevonden. Voorwaarde is een creatieve vooropleiding, maar dat zit wel snor met jouw huidige beroep. Kijk maar eens op www.ske.nl. Vaak zijn rond deze tijd de klassen al wel vol, maar wie niet waagt die niet wint!

Veel succes!

Rolien

• an'tjeee

Over stagevergoeding, in de CAO van de gehandicaptenzorg staat sinds 2004 of 2005 dat de instellingen je een stagevergoeding moeten geven!

• Tessa

Hoi Jolanda

Grappig ik heb echt precies het zelfde, ik ben ook werkzaam als grafische vormgever en wil ook iets met kinderen en activiteitenbegeleiding gaan doen maar ook geen opleiding en geen idee hoe ik dit aan moet pakken.

ik lees dat je bericht uit 2006 komt, misschien kun je vertellen hoe dit gegaan is

ben heel benieuwd en misschien kunnen we elkaar helpen

mvg Tessa

• tasso

Grappig hier nog iemand met een grafische achtergrond die wat anders wil doen.

Ben nu zo'n 17 jaar vormgever en wil eens wat anders gaan doen.

Maar hoe er moet ook geld in het laatje komen.