Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

help! ik zoek een opleiding AB!

• jolanda stark

Hallo,

Ik ben Jolanda Stark, 28 jaar, wonende in Noordwijk, Zuid-Holland.

Ik ben van beroep grafisch vormgever/ontwerper en momenteel werkloos en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de kant van activiteitenbegeleiding op wil!

Ik ben erg creatief en verzin altijd van alles om mensen bezig te houden, knutsel al van jongs af aan, ben heel sociaal en kan goed met mensen omgaan, voor mij vielen de puzzelstukjes inene op zijn plaats, als je werkloos thuis zit heb je genoeg tijd om na te denken wat je nu eigenlijk wil met je leven! Alleen zit ik met een probleem: overal heb je een opleiding voor nodig, logisch. Maar er moet geld in het laatje komen dus ik wil tijdelijk ander werk gaan doen en daarnaast in de avonduren een opleiding activiteitenbegeleider/welzorg doen, liefst mezelf zo snel mogelijk omscholen, of een bedrijf waar je in de praktijk leert en zelfstudie thuis.

Wie o wie kan mij daarbij helpen? want ik zie alleen maar dagopleidingen van 3 jaar lang, dat kan niet want dan heb ik geen inkomsten. Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, zo ja alvast hartelijk dank,

Groeten,

Jolanda Stark.

• christel

Hoi Jolanda,

Wat je kunt proberen is open sollicitaties te sturen in je omgeving.

Daarnaast moet je als je de opleiding gaat doen, zowiezo 20 uur stage lopen of werk hebben in de activiteitensector of woonbegeleiding.

Geef je op als invalkracht of vakantiewerker, misschien rol je zo ergens binnen.

Heel veel succes in ieder geval

• jolanda stark

Bedankt voor de tip! Ik heb inmiddels een opleiding/thuiscursus gevonden zonder stage en daar informatie over aangevraagd. Ik ga op banenjacht,

groeten,

jolanda

• saskia van der meer

Hallo jolanda,

ik ben erg benieuwd naar die opleiding, vooral omdat er geen stage bij is.

dat lijkt me vreemd.

ik ga zelf ook met een opleiding starten in september bij profit opleidingen.

SPW-4 . Het is een versnelde opleiding van 1 1/2 jaar.

partikuliere opleiding met erkend diploma.

kijk bij www.profit-opleidingen.nl

groetjes saskia

• christel

hoi jolanda

Ik weet dat er werkplekken zijn waar ze mensen met zo'n opleiding niet aannemen, informeer dus goed. Ik bedoel die opleidingen die je vaak in gidsjes ziet staan van thuisstuderen.

• jolanda stark

Hoi Saskia en Christel,

Het is een zelfstudie van de NHA en nog één van De Bron, ik heb informatie erover aangevraagd om te kijken of dat wat is, heb idd ook een deeltijdopleiding gezien die 18 maanden duurt, gekeken bij profit, maar die kost bijelkaar 4500 euro! Dat is 10.000 gulden! Ik heb het geld niet daarvoor, want zit nu in de WW en ben op zoek naar een baan voor 24 uur in de week want alleen van het salaris van mijn man kunnen we niet rondkomen! Naast die baan wil ik dan die zelfstudie doen misschien.Maar ik hoor dus nu geluiden dat sommige instanties je dan niet aannemen, hoe kom ik daarachter? De ene cursus is basiscursus activiteitenbegeleiding met methodische vaardigheden, sociale vaardigheden, professionaliteit en kwaliteit, begeleiden spw3, en module activiteitenbegeleiding.

De andere cursus is basisopleiding spw4 activiteitenbegeleiding met individu en samenleving, methodische vaardigheden, sociale vaardigheden,professionaliteit en kwaliteitszorg, mens arbeid en samenleving, verzorgen, activiteitenbegeleiding.

groetjes,

Jolanda

• eef

Hallo allemaal,

Ik doe ook een thuisopleiding, nl. spw-4 activiteitenbeleiding via het nti.

Alleen deze opleiding is met stage, en ik doe mijn stage op het azc.

Jolanda, vraag ook informatie via het ovbd of kijk op hun site. Via www.stagevinden.nl kan je adressen vinden voor stage. Informeer bij bedrijven of je op een stage plek kans maakt als je een thuisopleiding doe, die door het ovbd goed gekeurd is.

groetjes,

Eef

• jolanda stark

Bedankt weer voor de tip, hoeveel dagen loop jij stage eef? En verdien je ook wat geld daarmee? Want we kunnen niet alleen rondkomen van het salaris van mijn man dus ik zal naast mijn cursus een betaalde baan/stage moeten vinden.

groetjes,

Jolanda

• christel

Is het niet zo dat er allerlei hulpmiddeltjes zijn als je in de ww zit?

Vraag dit eens na bij de gemeente, volgens mij kun je ondersteund worden in de studiekosten en is het ook nog zo dat je volgens mij niet duur bent voor de werkgever omdat er weer een speciale regel is om mensen uit de ww te krijgen.

• eef

Hoi Jolanda,

Mijn stageuren bedragen 24 uur per week. Ik deed al vrijwilligerswerk op het azc, en mijn vrijwilligerscontract is nu een stagecontract. Ik krijg geen salaris dus, maar als er een workshop gegeven wordt, kan ik daar aan mee doen.

Ik kom voor geen regeling van de gemeente in aanmerking, omdat mijn man aow heeft, oftewel een waardevast inkomen.

groetjes Eef