Ik ben op zoek naar leuke hollandse activiteiten voor in ons verz.huis.
We willen 1 week het thema holland uitvoeren.
We denken aan een kledendracht modeshow en oude ambachten.
Wie kan me helpen aan leuke idee of adressen.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHallo Gea,
Jaarlijks organiseer ik een Oud Hollandse week in een hotel van het Nederlandse Rode Kruis vakantie projecten. Daar organiseer ik een dag met oud hollandse spellen die je kan huren bij verhuurbedrijven voor evenementen artikelen.Hier maak ik dan een wedstrijd parcours van zo dat alle gasten alle spellen een keer moeten spelen. Om de punten te scooren. Verder doe ik daar altijd zelf een levend gansebord. Ik heb op grote kartonnen platen die je aanmekaar maakt het spelgemaakt zo dat je een groot parcours krijg op de grond.
Verder heb ik door iemand die handig is met hout grote gansen laten maken die de gasten dan eventueel ook vanuit een rolstoel op de juiste nummers kan zetten, die zij hebben gegooid met een grote schuimplastic dobbelsteen. Verder doe ik ook altijd een gezellige een oud hollandse patat kraam maken waar de patat nog in puntzakken wordt geserveerd. De gasten vinden dit erg leuk zij komen niet vaak meer bij een patat kraam dus dit vinden zij erg gezellig. Verder kan je nog een leuke dia avond geven met allemaal dia van bezienswaardigheden van Nederland toen en nu. Je kan dat ook van foto,s doen via de computer en een beamer. Ik weet niet of er bij jullie een bibliotheek is die dia,s uitleen. Verder kan je die modeshow van klederdrachten ook zelf uitvoeren en misschien bij een verhuurbedrijf van toneelkleding eventueel wel deze kleding dan lenen. Ook kan je een middag gezellig oude dvd,s van oude serie's zoals swiebertje lenen en daar dan naar kijken en dat aankleden door gekleed te gaan als de figuren uit deze serie. en dan een kwis te maken over deze serie. Zo ik hoop dat ik wat iedeeen heb aangedragen veel succes en laat even weten wat het allemaal is geworden wellicht kan ik het dan misschien ook wel een s uitvoeren . Groetjes Peter van der Wal-Rdam
Je kan op zoek naar een klompenfabriek gaan, en dan de afgekeurde klompjes kopen, deze zijn dan vaak een euro per stuk en is erg leuk om te beschilderen.
Daarnaast kun je ook geglazuurde borden beschilderen om op te hangen en dan het liefst met boeren bont oer hollands!
Ook de pannenkoeken blijven favoriet, als je in een pannenkoekrestaurant van die leuke geruite placemats kunt krijgen en de eetzaal versierd met boerenzakdoeken ziet dit er sfeervol uit!
Hopelijk kan je hier wat mee!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?