Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

geheugentraining

• christel

Wij doen regelmatig aan geheugentraining, de spelletjes als vragen staat vrij, de oude doos en wie, wat, waar, worden dan ook regelmatig gespeeld.

Ik ben eigenlijk op zoek naar nieuwe uitdagingen voor de doelgroep ouderen.

Wie heeft er tips over boekjes en spelletjes voor ouderen waar ik een boel opdrachten kan uithalen die ze zelf onder begeleiding kunnen maken.

Bedankt, groetjes christel

• caatje

bol.com heeft een boek voor abers dat heet geheugentraining. Niet goedkoop maar zeker een hele goede aanrader. Ik gebruik het heel vaak en de mannen vinden het altijd goede vragen. Van moeilijk tot gemakkelijk.

Met de hitte zijn wij “op reis geweest” We hebben een terras aan het water en we hebben er een Frans terras van gemaakt. Franse muziek en stujes stokbrood met kaas en druivensap in wijnglazen en topt slot een quiz met vragen over Frankrijk. Was z'on succes dat we de volgende dag maar naar Italie zijn geweest.

Caatje

• leonie

in het boekje 'jong geleerd, oud gedaan"staan diverse puzzels en quizen voor dementerende.

erg leuk boekje om te gebruiken

succes

• marieke

bikkelen, bijenwas en bakpapier is ook een boekje waar vanalles in staat van quiz tot puzzel tot verschillende gespreksonderwerpen, gesorteerd op thema

• christel

bedankt voor al jullie tips dames!

• tineke

het boek terug naar toen is ook een goed boek voor geheugen training. iedere keer geven ze een thema van oude schooltijd, vakantie, het inmaken van goenten enz met daarbij vragenh en een heel verhaal over de achtergrond informatie van het betreffende onderwerp. ook dit boekje is bij bol.com te koop.

• groepsverzorging

Hoi,

Het boek geheugenfitness van Hilda Kuijper (HB uitgevers) is zeer geschikt voor jou, denk ik. Wij gebruiken het sinds een tijdje en het wordt zeker gewaardeerd!

Groetjes,

groepsverzorging 't Wolthuys

Talma Borgh

Apeldoorn

• sabine

hallo,

ik ben voor school bezig met mijn eindopdracht voor spw 4 Ab.

Nu ben ik aan het onderzoeken waarom geheugentraining enz.

heeft iemand een idee in wat voor een boek ik dan moet zoeken.

alvast bedankt.

sabine

• Thea de Baar

Wie kan mij helpen aan het boekje “Terug van toen”. Of aan het ISBN nummer ervan. Kan het nl. niet vinden bij Bol.com

Alvast bedankt

• activiteitenbegeleiding

Terug naar toen

Ingrid Barendsen en Wil Boonstra

HB uitgevers / Baarn

ISBN 905574476-X

Bij Bol.com kan ik het wel vinden, maar daar is het niet meer leverbaar. Hopelijk kun je zelf met het ISBNnummer verder zoeken en kun je het boek nog ergens bestellen!

Succes!