Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zomerquiz?

• Gerda

Hallo,

Op 3 augustus hebben we een zomerdiner, thema zomerfruit, voor de bewoners van ons verzorgingshuis. Nu lijkt het me leuk om tussen de gangen door iets van een zomerquiz te doen. Ik ben geen AB'er, maar wil toch iets leuks doen. Weet iemand voor mij iets of kun je me een plek geven waar ik het kan vinden??

Graag lees ik jullie antwoord hier!!

Groetjes van Gerda

• Chrissie

Ik denk dat een quiz idd heel leuk is.

je kan bv wat vragen maken over namen voor fruit

aarbei-zomerkoninkje

morel = peer ( of was het nou kers?)

dat soort dingen weten ouderen vaak veel beter dan wij. Moet vast wel het vinden zijn op een website over fruit-fruitsoorten-enclopedie oid.

Of foto's van fruit in de goede volgorde van oogst in de zomermaanden zetten ( aarbei eerstin mei-juni , dan kersen, bessen, dan boomfruit, noten in de herfst etc. Maar doe ook bosbessen ertussen en framboos, die zijn wat moeilijker.

Wat mij ook leuk lijkt is dat je een geblindoekte proeverij doet

Blindoek een paar bewoners en laat ze verschillend fruit proeven

bv meloen of peer kan best op elkaar lijken. Kers (ontpit) en zoete bes. ALs de vorm niet meer herkenbaar is, (even prakken) dan wordt het ineens toch moeilijk

En een goede grap (voor iemand die er tegen kan) is: Als je niet kan ruiken ( dus neus dicht) smaken een stukje appel en een stukje ui hetzelfde. Laat hem raden dat het hetzelfde stukje fruit is! probeer het zelf maar eens. Zoveel invloed heeft ons reukvermogen dus op onze smaak!!

sucses ermee

• f.hathway

Wat creatief allemaal!

• Chrissie

hmm ja, dit is wat me te binnen schiet, op de appel en ui-truc na heb ik het ook nooit zelf gedaan hoor.

Ik ben nog geen echte AB-er maar ik krijg altijd zoveel energie van de oproepjes hier…

De banen die soms op de site aangeboden worden zijn te ver bij mij vandaan helaas!

Ik heb trouwens nog wel zelf een vraag: kan iemand mij helpen aan de competenties voor de SPW-4 opeiding, waar je stage aan moet voldoen. Door ziekte kan ik de opleiding zelf nog niet volgen, maar werk wel vrijwillig als ass-ABer en zou de competentielijst een beetje willen aanhouden, zodat ik missschien wat vrijstellingen kan verdienen en zo eerder aan de opleiding kan beginnen. Bij ons zijn nu geen stagiaires dus kan het niet vragen…

Je kan me mailen, maar als je het alleen op papier hebt vergoed ik graag de kopieer en portokosten!

Alvast dank

Chrissie

• caatje

zie mijn antwoord geheugentraining: In het boek staat dus ook over fruit en de zomer.

We hebben laatst heel veel soorten fruit op de markt gehad en gekeurd en het was bijna allemaal zalig! Maar het leuke was de verschillende verhalen die het opriep. Kersen vroeger aan je oren als oorbellen. en aalbessen ritsen met een vork enz enz.

Ook heel leuk is het om een gelantinepudding te maken met de vruchten er heel in. leuke activiteit!

Caatje

• Gerda

Hallo allemaal,

Bedankt voor het meedenken. Het is een zomerbingo geworden, heel eenvoudig en toch leuk denk ik. Mijn schoonzoon, uit het onderwijs, gaf me deze tip. Ik heb 40 woorden gerelateerd aan de zomer opgeschreven/uitgetiept. Deze allemaal uitgeknipt en gevouwen. Ook een lijst gemaakt waaruit bewoners 5 woorden kunnen kiezen en dus zelf hun eigen bingokaart maken. Ik trek vervolgens geen ballen maar de naampjes en al ze een volle kaart hebben krijgen ze een klein presentje. Ik ga nog iets bedenken waarbij ze de deur uit kunnen, bv met een medewerker winkelen en koffie met gebak en dergelijke…….en dan nog zoiets dergelijks.

dit kun je ook bij sinterklaas doen, bij verjaardagen, bij kerst noem maar op………..

leuk denk ik. ik laat het ff horen na 3 augustus

groetjesssssssssssss

• evelyne jengember

Hallo. Waar vind ik vragen rond zomerquiz voor ouderen?

• chantal

bikken bijenwas en bakpapier staan heel erg veel

quizen in met alle thema's seizoenen, feestdagen etc.

je kan de vragen gewoon stellen maar ook

gebruiken met het ganzenbord spel

dus kom je op nummer 10 stel je een zomer, sint, herfst, paas vraag etc.

hopelijk heb je hier wat aan.

gr chantal