Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Gordels?

• F. Hathway

Laatst hebben we een uitstapje gedaan naar Scheveningen met beentjes en de bruijn. Verder een goed verzorgde uitstapje maar ik zit wel met een vraag in mijn maag…

Alle clienten die in normale busstoelen zaten moesten een gordel om. De clienten die vervoerd werden in een rolstoel niet. Hun stoel werd vastgezet maar ze zaten wel los in de stoel. Dit lijkt mij niet zo'n veilige situatie. Weet iemand hier wat de regels daar omtrent zijn?

• Ramona

Ale cliënten, dus ook de mensen in de rolstoel, moeten vast zitten. Bovenstaand is een zeer kwalijke zaak.

Alle rolstoelbussen zijn verplicht een gordel te hebben die vanaf de vloer om de rolstoeler heen aan de andere kant van de vloer weer bevestigd wordt. Er zijn verschillende systemen.

Een vaste gordel de rolstoel volstaat niet, omdat deze volledig af zal scheuren op het moment dat er wat gebeurd.

Groet, Ramona

• marieke

volgens mij zij de regels idd dat iedereen vast moet zitten in een bus zo ook de mensen in een rolstoel, alleen vinden chauffeurs het vaak te veel werk is mijn ervaring. meestal vraag ik erom en maak de bewoners vast, wil het nl niet op mijn geweten hebben dat er wat gebeurt. Vaak hebben ze de spullen nl wel bij zich.

misschien kun je iets van een klacht in dienen bij b&b op kantoor tegen chauffeur…

• F Hathway

Zie je!

dat dacht ik al! Dank jullie wel!

ik heb inderdaad al een klacht geschreven maar vooralsnog geen respons gehad.

Het lijkt wel alsof ik altijd wat te klagen heb :) Is niet zo hoor!

binnenkort gaan we ook iets leuks doen…een tip: de redcrosser. Aangepaste tram van de rodekruis. Met rolstoel lift. 2 uur rijden door Amsterdam. super!

• an'tjeee

Goede informatie… is wel erg belangrijk.

Over de redcrosser, dit is echt geweldig! Circa 2 jaar geleden ben ik mee geweest, en dit was echt genieten!

Veel plezier!