Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Doe een wens

• Willemien

Hallo ABers,

Ik werk in een verzorgingshuis met 32 bewoners. We willen graag voor alle bewoners een keer een wens in vervulling laten gaan.

De bewoners krijgen een kaart met een aantal wensen waar ze uit kunnen kiezen, ook is er ruimte voor een vrije keuze die we proberen te realiseren. Heeft iemand ideeen voor de voorbeeld wensen?

Wie heeft er ervaring met een ‘Doe een wens activiteit’ of tips?

• Chrissie

- fietstochtje/ autoritje/ ritje in een paardenkar (vraag manege) of tochtje met kleine boot

- eens kijken bij jonge mensen die hun oude beroep uitvoeren ( bakker, schipper, slager, schooljuffrouw, metselaar)

- schoonheidsbehandeling voor oma& kleindochter

- bezichtigen van een mooie grote kerk/kathadraal in de buurt,

- museumbezoek

- ochtendje meehelpen (bv aarappels schillen, pannenkoeken bakken) in de keuken van het huis ( met lekkere hapjes tussendoor)

- “trakteer eens bij de koffie”: bij een bakker een lekkere plaat appeltaart bakken, of slagroomtart opspuiten en die in het huis uitdelen of echt koekjes bakken

- high tea voor 4 pers, met uw vriendinnen of dochters

- middagje vissen aan de waterkant

- “wild” picknicken op een kleed in de wei

- wandeling met de boswachter/ vrijwilliger van dorp en natuur oid

Voor bijna alles kan je (eenmalig) vrijwilliger in de wijk zoeken. En de feestneus van de dag krijg natuurlijk de hele dag een versierde stoel of deurpost

ik zou een paar standaard dingen kiezen en per persoon een beetje naar de interesses/hobby/beroep van bewoner kijken, daarop inspelen.

Ik weet niet hoe jullie het financieel doen, maar sponsors vinden het vaak leuk om hierin geld te stoppen. Zorg dan wel dat je écht leuke dingen doet, waar je ook nog 2-3 keer per jaar de krant bij kan laten komen.

• Paulien

hallo,

Ik werk zelf ook in een verzorgings - verpleeghuis.

We proberen elk jaar een wensen dag te organiseren.

Elke bewoners kan een wens invullen of uit een antal wensen kiezen en deze wensen worden in een boom gehangen.

We gaan 2 grote wensen ook uitwerken en aanbieden.

De kleine wensen gaan we mee aan de slag.

Zoals een uitje na de markt, de bewoners kunnen zich opgeven om na de markt te gaan. Ze worden weggebracht en weer opgehaald.

Een hele bijzondere wens van een bewoners van de verpleegafdeling was een dagje na egmond aan zee, hier was hij als kind opgegroeid.

Deze wens is voor hem uitgekomen.

Je kunt ook aan kleine wensen denken:

- uitje na de markt

- een beauty behandeling (we hebben een beautysalon in huis)

- een bijzondere maaltijd.

- Planten bakken op het balkon

hopelijk heb je hier wat aan.

gr. Paulien

• Ton

Ik werk als zv'er in Bolsward. Onze AB heeft dit gedaan. Met als topper een mevrouw die een morgen in een zijspan is mee gegaan. Inclusief haar zuurstof fles. Wellicht zou je het aan onze ab'ers kunnen vragen.

Groeten Ton Visser Bolsward