Hallo collega's
Ik ben op zoek naar een concreet kwaliteitmeetinstrument specifiek voor het meten van behoeften en tevredenheid van clienten, weten jullie er een? En wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Groet Arinda
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsBij ons meten we niet direct maar hebben we 1 per jaar een evaluatiegesprek met client waarin ALLES aan bod komt: activiteitenaanbod, materiaal, vakkennis vd ABer (over activiteit) bejegening, sfeer in de groep, wensen van de client, waardering vd activiteitenruimte , ADL hulp etc.
Daar wordt een verslag van gemaakt met actiepunten, dat kan groot zijn, de bejegening, maar ook heel individueel, bv een client wil leren figuurzagen. Sommige clienten kunnen hier heel duidelijk hun mening in geven, anderen veel minder, daarin probeert de ABer dan licht te sturen zonder de antwoorden zelf te geven. Elke evaluatie begint met een bespreking vd actiepunten van vorig jaar, en daar mag client dan de leiding ook op aanspreken.
Natuurlijk zou je bij bep doelgroepen dit met familie kunnen doen. Maar wij vinden het belangrijk dat de client zoveel mogelijk zefl mag doen en beslissen. Er komt altijd wel iets zinnigs uit die evaluaties. En je moet als team daar ook heel serieus werk van durven maken.
Sommige dingen kunnen geen jaar wachten, elke clinet heeft dan ook altijd een mogelijkheid eerder aan de bel te trekken, en je kan in actiepuntenlijst ook een tijdsspanne afspreken, bv over 2 mnd moet iets gerealiseerd zijn.
Ik ben benieuwd of dit bij anderen ook zo gedaan wordt!??. De client is bijna altijd blij met het uurtje aandacht en luisterend oor en ze komen vaak binnen met ik weet niks, alles is goed hier. Je moet dus een duidelijke & uitgebreide vragenlijst maken, met de juiste vragen krijg je ook goede antwoorden!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?