Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eetkamer

• fran hathway

Wij zijn een verzorgingshuis met een 10tal verdiepingen in Diemen. Op 2 etages openen wij in Juli een eetkamer. Zodat mensen die moeite hebben met eten, of het niet leuk vinden om alleen te eten gezamelijk kunnen eten. We willen de kamers natuurlijk gezellig en feestelijk openen. Heeft er iemand een leuk idee? Ik dacht zelf misschien aan pannenkoeken. Wie vind dat niet lekker?!

• Jet

Goumet

Buffet

• Chrissie

Buffet vind ik ook heel leuk, kan je alle kanten mee op en voor iedereen zit er wat bij.

Haringkar, poffertjeskraam

hotelschool/ horecaopleiding vragen te serveren? meteen leuk dat je ook eens jonge mensen tussen de grijze duifjes ziet ;-)

• an'tjeee

Je kunt er ook een thema aan koppelen: als je kiest voor oud-hollands; er zijn fantastische papier placemats te krijgen, en hier passen pannenkoeken heel goed bij! Maar de ideeen van Chrissie over poffertjes is ook een idee. Een buffet is denk ik wat minder geschikt voor dementerenden, maar dit zal jij beter in kunnen schatten denk ik!

Veel succes

• Anne

Organiseer een luxe diner. Laat eventueel leerlingen van een horeca school dit bereiden, serveren, voor de aankleding zorgen,etc. Zodat mensen het idee krijgen dat ze in een restaurant eten

• Chrissie

Soortgelijk idee had ik ook geopperd, maar heb er nog wat op aan te vullen:

Bij verz. huis in ons dorp is 1x per jaar een gala diner, iedereen in net pak, dames nette japon. Bewoners worden per persoon opgehaald, zoveel mogelijk: man haalt vrouw op en andersom. extra genodigden zijn: fysiotherapeuten, pedicure, kapster dominees en huisartsen uit het dorp.(deze maken zeeeeer grote indruk dat ze daar aan meewerken bij de bewoners. iedereen zit doorelkaar : personeel, artsen, bewoners.

Er wordt bediend door alle niet-bewoners, dus ook weer personeel en artsen, maar er wordt ook veel familie van personeel en bewoners ingezet. Het is echt een groot feest. De eerste keer was bij zoveel jarig bestaan van het huis, sindsdien in ere gehouden.

De mannen die er een hebben of willen huren komen zelfs in jaquet.

En er is soms live muziek: een strijkje van de muziekschool ofzo, heel rustig maar wel sfeervol.

• fran hathway

Haringkar = leuk.

Enig idee waar je zoiets kan krijgen?

• Chrissie

Je zou gewoon eens een visboer kunnen bellen. Ik weet dat een visboer in Tiel er altijd een voor zijn winkel heeft staan. Vaak weten ze via via wel wie er een heeft ogf waar je dat kan informeren. Let wel, de nieuwe haring komt over een weekeje of twee, dus dan zullen haringkarren weer zéér in trek zijn. Soms is een visboer er wel voor te porren een vaatje aan een verzorgingshuis of instelling te schenken.

sucses

ps: ik tik net even “haringkar”in op google, dan kom je een hele lijst tegen…. vast wel 1 bij jullie in de buurt

En… dan is een Italiaanse ijsco-kar natuurlijk ook heel leuk voor komende zomer ;-)

• fran hathway

Dank jullie voor de vele tips!

Het wordt vast heel leuk!

groetjes,

fran

• Mandy

Sorry, even inbreken.

Fran Hathway? Amsterdam? School? Korsakoff?

Mail me eens, lijkt me leuk!

Groetjes,

Mandy