Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

WK voetbal 2006

• leonie

hoi, ik werk als AB-er in een zorgcentrum met ouderen, met het WK voetbal kijken wij gezamenlijk met onze bewoners op groot scherm naar de wedstrijden. Wie van jullie doen dat nog meer? En hebben jullie ook leuke activiteiten die we om het WK kunnen doen?

hopen dat onze jongens gaan winnen!

gr. leonie

• irma

Halllo ik werk ook in een zorgcentrum voor ouderen, Bij ons komt een styling bureau om de boel te versieren en als onze jongens ver komen gaan we de voetbal wedstrijden op groot scherm kijken. verder doen wij niet zo veel

Je kunt bijvoorbeeld een guiz maken over voetbal en dat ze die inleveren en daar prijs aan verbinden

jah er is nog wel wat leuke dingen te bedenken.

vriendelijke groeten irma

• tineke

hallo, ik werk in een pg verpleeghuis met maar 40 bedden. ons budget is niet zo groot dat we fors uit kunnen pakken. Toch besteden we er aandacht aan door alles te versieren, op de wedstrijddag van Nederland oranje t-shirts, petjes ed te dragen.

Wedstrijdschema,s bij houden enz. Kijken met de bewoners die het leuk vinden.

groet Tineke

• rachel

hallo, ik werk in een woon/zorg complex voor ouderen (verzorging en aanleun) en wij hebben per etage een voetbalpoulle gemaakt met de te spelen wedstrijden van oranje. als men denkt dat nederland gelijk speeld: 1 punt, en als men dent dat ze gaan winnen: 2 punten. aan het eind kijken we dan wie de meeste punten heeft per etage en deze bewoner krijgt dan een kado. verder hebben we voor ons huiskamer project nog een voetbalquiz gemaakt en gaan we alle etages versieren.

groetjes racheltineke schreef:

>

> hallo, ik werk in een pg verpleeghuis met maar 40 bedden. ons

> budget is niet zo groot dat we fors uit kunnen pakken. Toch

> besteden we er aandacht aan door alles te versieren, op de

> wedstrijddag van Nederland oranje t-shirts, petjes ed te

> dragen.

> Wedstrijdschema,s bij houden enz. Kijken met de bewoners die

> het leuk vinden.

> groet Tineke

• marieke

ik werk op een afdeling met pg bewoners binnen een zorgcentrum. de bewoners zullen naar de voetbal kijken in de gezamelijke huiskamers en voor degene die het wil kan er op kamer gekeken worden. Er zijn voor tijdens de wedstrijden lekkere hapjes in huis gehaald (knakworst, chips en het nodige oranje snoepgoed)

verder hebben we de huiskamers en het centrale punt op de afdeling versierd met slingers, ballonnen en andere oranje ongein.

samen met de bewoners hebben we een collage gemaakt over voetbal (uit verschillende mannen tijdschriften)

nu maar hopen dat al deze oranje moeite ‘onze’ jongens daadwerkelijk helpt

• caatje

Wij doen een gesloten poul. 2 vellen papier met beide dezelfde vlakverdeling erop met in elk vak een uitslag bv 1-0 en 0-1 enz Je niet de 2 vellen op elkaar zorg dat je er niet door heen kan lezen dus stevig papier. De bewoners zetten op de bovenste hun naam of kamernr in een vlak. (Ze weten dus ook niet wat eronder staat voor uitslag. Je kunt een kleine inleg doen. Wij doen 1 euro inleg, maar wij hebbem een mannen afdeling. SMO afdeling. Na afloop wedstrijd wordt hij geopend en wie op de juiste uitslag staat wint!!!! Is er leuk, omdat een ieder even veel kansen heeft, ongeacht evt. kennis van voetbal. Ook wij als activiteitenbegeleidsters doen mee op verzoek van de groep, echter hebben wij wel afgesproken indien de prijs op 1 van ons personeel valt wij er een lekker ijsje voor iedereen halen.

Wellicht ook iets voor anderen afdelingen.

Caatje

• leonie

hebben jullie daar zoveel budget voor? een stylings buro i huren om te versiren??

Wij (AB) doen dat zelf, vlaggen, slingers, etc etc ophangen en versieren.

mijn baas ziet me al aankomen… stylingsburo????

irma schreef:

>

> Halllo ik werk ook in een zorgcentrum voor ouderen, Bij ons

> komt een styling bureau om de boel te versieren en als onze

> jongens ver komen gaan we de voetbal wedstrijden op groot

> scherm kijken. verder doen wij niet zo veel

> Je kunt bijvoorbeeld een guiz maken over voetbal en dat ze

> die inleveren en daar prijs aan verbinden

> jah er is nog wel wat leuke dingen te bedenken.

> vriendelijke groeten irma