Ik werk in een verzorgingshuis en wil graag iets met toneel gaan doen. Wie heeft er ervaring met het opzetten van een toneelclub of heeft wat tips.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHoi Francine,
Ik heb twee keer een toneelstuk opgevoerd met de ouderen in mijn verzorgingshuis. De eerste keer samen met een regiseur. De tweede keer heb ik de activiteit geheel zelfstandig uitgevoerd. De toneelstukken die de bewoners hebben uitgevoerd waren geen bestaande toneelstukken, maar zelf geschreven, gebaseerd op de mogelijkheden en interesses van de bewoners. Het is erg leuk om te doen, maar zeer belangrijk is dat je zelf ook erg enthiousiast bent en dit ook kunt overbrengen op de deelnemers.
Ook organiseer ik jaarlijks een cabaretmiddag waarbij bewoners zelf kunnen uitvoeren wat ze willen. Dit is ook wat makkelijker om daarmee te starten, je kunt dan ook meteen te weten komen of er wel belangstelling en behoefte aan is.
als je nog meer wilt weten, laat het maar even weten
Hoi Jolanda,
Bedankt voor je reactie! Voordat het eventueel vorm zou krijgen, wil ik het idee goed kunnen lanceren, vandaar mijn vraag. Maar er komt ook nog een activiteitenenquete etc. Ik ken enkele ouderen die toneel heel leuk vinden.
Cabaret is een goed idee. Zelf heb ik toneellessen gehad en kan daar dus wat van meenemen. Graag benader ik je nog een keer als het zover zou zijn.
Groeten,
Francine.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?