Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mannen

• marieke

ik ben werkzaam op een afdeling voor dementerende ouderen, nu is het zo dat er over het algemeen vrouwen op de afdeling verblijven. Nu komen er steeds meer mannen bij ons op de afdeling wonen, ik heb alleen minder ideeen bij activiteiten voor mannen. hebben jullie nog suggesties?

• Jet

Als ik aan oudere mannen denk, denk ik aan:

*voetbal

* arbeidzaam leven

*gezin onderhouden

*verven

*handvaardigheid

*krant lezen.

• Anne

Bij het verpleeghuis waar ik werk bieden ze diverse activiteiten aan als:

- bruin cafe

- poolen

- treinclub

- visclub

- sport/beweging activiteiten

- tuinieren

- hobbyclub (zagen, schilderen, etc)

Zijn dit ideeen waar je naar zocht?

• Anke

Er is ook speciaal spelmateriaalop de markt gericht op mannen. Het is ontworpen door een AB-er, als merk heet het AB/PB.

Binnen ons verpleeghuis hebben we:

-knutselgroep (voor mannen), op gebied van handvaarrdigheid, klussen, maar ook schilderen (schilderij)

-Mannengroep (soosachtig)

-Biljarten

-Jeu des boules is ook er in trek bij de mannen

Verder zou je kunnen:

-Vissen

-Vooral bewegingsactiviteiten spreekt de heren aan

Succes!

Greetz Anke

• leonie

ik heb gistermiddag de eerste mannensoos gehad, leuke club mannen. ik ben ook op zoek naar gerichte mannen act. ik ben zelf al aan de slag gegaan.

onze heren lijkt het wel wat om naar een voetbaltraining te gaan, lokale club of de grotere clubs, bezoek aan museum (havens van rotterdam, spido etc)

succes gr. leonie

• Paulien

Ik werk op de verpleegafdeling voor dementerende ouderen.

We hebben 2x per maand een Herensoos.

(s'middags)

Hier komen alle heren die maar willen.

We beginnen met een kopje koffie.

We lezen de krant gezamelijke n praten over de onderwerpen.

Hierna is het verschillend. Soms draaien we een video, doen we een quiz.

Wat wij de heren aanbieden doen we met de heren in overleg.

We zijn nu bezig met een uitje in de buurt, alle heren in de rolstoel en vrijwilligers die helpen (het liefst mannen).

De herensoos wordt door 2 AB'ers aangeboden. (vrouwen) We willen dit kijken of we een vrijwilliger (man) kunnen vinden die erbij komt, zodat er nog wel 1 vrouw bij zit.

Het ideaalste is dat er een mannelijke AB'er in het huis komt werken en het kan overnemen.

gr. Paulien