Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoe maak je clienten enthousiast?

  • Yandar

    Hoi allemaal,

    Hoe doen jullie dat nou of zijner nog trucjes/manieren om je clienten enthousiast te maken?

    Met name dan verstandelijk gehandicapten, maar denk dat er in de algemeenheid wel iets over te zeggen valt?

    Alvast heel erg bedankt!!

    X Yandar

  • Jet

    Gewoon zelf enthousiast zijn en vooral de intonatie in je stem is belangrijk

  • Yandar

    Ja dat is sowieso een vereiste denk ik.

    Moet voor school allerlei manieren bedenken.

    Ik kon niet echt bepaalde trucjes of manieren vinden.

    Wel heel erg bedankt!!

    GR. Yandar

  • Chrissie

    Misschien kan je proberen HUN interesses te gebruiken.

    Kinderen bijvoorbeeld zijn vrijwel altijd nieuwsgierig, als je een activiteit een beetje spannend maakt, met een schatkaart, of iets wat in een doos zit.

    VG houden vaak van muziek, of zingen. Of een favoriete kleur, voetbalclub…

    Of heb je een client die graag wil helpen/beloond wil worden…

    Weet je hun interesse, dan heb je een ingang!

    Leuke vraag! Had je zelf al andere ideeen? Ik ben daar natuuurlijk wel nieuwsgierig naar!

  • Yandar

    Hoi Chrissie bedankt voor je antwoord.

    Ik zelf ben tot zo ver gekomen:

    • Door zelf als begeleider zijnde enthousiast te vertellen om wat voor activiteit het gaat.

    • Je kan de activiteit in plaatjes vertellen. Dat houdt in dat de cliënt er een beter beeld bij kan krijgen van wat er gedaan gaat worden bij de activiteit.

    • Je kan er een beloning tegenover stellen. “Als je mee doet met de activiteit dan…”

    • Je laat de cliënt verplicht mee doen met de activiteit en gaat probeert dan tijdens de activiteit de cliënt enthousiaster te maken.

    • Maak je cliënten nieuwsgierig ernaar. Doe bijvoorbeeld mysterieus.

    • Laat ze desnoods een opdracht/activiteit binnen de activiteit bedenken.

    • Verplaats je in je cliënt en maak daar gebruik van.

    • Met meerdere collega’s er een “lolletje”van maken en zo ervoor zorgen dat de cliënt er ook bij wil horen en daardoor mee gaat.

    • Voeg er eventueel een wedstrijd element aan toe.

    Hm de opmaak van kopieren plakken is fout gegaan, maar er moet uit te komen wezen :D

    Gr. Yandar