Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

een hoop vragen

• sonja

Hallo allemaal

ik zit met een hoop vragen heel graag zou ik een opleiding voor activiteitenbegeleding willen doen maar waar moet ik beginnen ? eerst een school zoeken en dan een werk plek of andersom wat is handig ?

als je op school zit en bv stage loopt of werkt krijg je dan ook een salaris ?

groet sonja

• rachel

nou iik kan jou als advies geven eerst een opleiding zoeken dan een stage plek opzoeken .je kan de opl doen bij profit opleidingen want daar doe ik mijn opleiding zelf en ben over 3 mnd klaar .dus wie weet

• an'tjeee

Allereerst moet je een keuze maken tussen voltijd opleiding of deeltijd. Bij een deeltijd opleiding is het zeker nodig dat je een werkplek hebt. Bij een voltijd opleiding wordt er meestal voor een stage-plek gezorgd en anders heb je dan voldoende tijd om nog iets te zoeken!

Over salaris, als je een deeltijdopleiding doet heb je veel kans op een beetje salaris! Bij de voltijdopleiding is het in de gehandicaptenzorg verplicht om een stagevergoeding uit te keren (daarom worden er nog maar weinig stagiaires aangenomen, hier wordt op bezuinigd) Soms geven ze in de ouderenzorg een stagevergoeding. Dit is helemaal afhankelijk van de stageplaats. Uit mijn verschillende stages was het bedrag ca. 500 euro voor een half jaar.

Als je nog meer vragen hebt, moet je me maar even mailen (antjeee@lycos.nl) of een vraag stellen op www.abcafe.tk

Groetjes an'tjeee

• Anke

Hallo Sonja,

Ik werrk met ouderen en kan je vertellen dat ik tijdens mijn stages niets verdiende!

Ook de stagiaires die wij hebben krijgen geen salaris.

Perrsoonlijk vind ik de normale opleiding, dus voltijd de beste, want zo'n korte opleiding mist naar mijn idee toch stukjes. Maar dat hangt natuurlijk ook een beetje van de persoon af.

Succes met zoeken naar een passende opleiding!

Greetz Anke