Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoort niet!

• Marye

?Laat hem daar maar liggen?

Door onze verslaggeefster

?Laat hem daar maar liggen?, kreeg Van Emmerik uit Doorwerth tot zijn verbazing te horen toen hij de Hartenberg belde over een bewoner die in de berm lag. Op drukke doorgaande weg van Ede naar Otterlo zag Van Emmerik deze week iemand langs de weg liggen, ter hoogte van de instelling voor verstandelijk gehandicapten.

?Ik ben gestopt en heb gekeken of hij in orde was?, vertelt Van Emmerik. ?Toen heb ik de Hartenberg gebeld en daar zei de receptioniste kortaf dat deze bewoner vaker in de berm ligt en dat ik hem daar moest laten liggen. Toen ik zei dat ik dat niet kon, zei ze geïrriteerd dat dit míjn probleem was.?

Van Emmerik ? ?des duivels was ik? ? belde de politie, die wèl kwam. ?Zo is het toch nog opgelost. Maar ik vind het een vreemde gang van zaken.?

Arie Versluis, regiomanager van de Hartenberg, zegt dat hun cliënten inderdaad niet langs de weg horen.

• Jet

Verhaal is wel héél eenzijdig en verteld door iemand die niets van verstandelijk gehandicapten af weet!

hoe lang lag die bewoner daar? Wat is er aan vooraf gegaan?

• marieke

maakt niet uit vindt niet dat iemand kan zeggen dat de bewoner daar maar gewoon moet blijven liggen. als het in deze situatie al ‘normaal’ is (in hoeverre dit normaal kan zijn) dat de bewoner daar in de berm gaat liggen. leg dan in iedergeval aan mensen die ervan schrikken en om hulp komen vragen dat dit een “normale” situatie is voor de persoon en het hoe en waarom zonder te veel op de details in te gaan.

maar om te zeggen ‘laat maar liggen’ vind ik persoonlijk een beetje kort door de bocht.

• Suzan

Nee hoor, ik heb daar een tijdje gewerkt.

Dit komt vaker voor, alleen belt men meestal niet de krant.