Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

voorleesclub

• Vlinder

Ik werk met dementerende ouderen. Hiervoor zet ik de voorleesclub op. Heeft iemand ook een goede site voor me waar ik leuke verhalen - gedichten kan vinden? Of een geschikt boek waar ik bij deze club veel aan heb?Nu lees ik veel dezelfde verhalen en gedichten.

Groetjes van Vlinder.

P.s. op www.beleven.org/verhalen/data heb ik al het een en ander gevonden wat erg leuk is voor deze doelgroep.

• marieke

ik weet niet uit welke regio je komt maar in de kop van noordholland (waar ik werk) slaan korte verhalen in dialect erg aan. (konkeltoit scroivende vort)

Ook heeft jos brink (die van tv) boekjes geschreven met daarin allerlei korte verhalen veel van deze boekjes gaan over zijn kat en wat deze allemaal beleeft op een zeer humoristische manier beschreven.

• Chrissie

De kronkels van Simon Carmiggelt? (colums die hij voor de krant schreef). Niet te lang en meestal met humor, en van een man op leeftijd. Vraag het ook gewoon eens bij een bibliotheek of boekenwinkel, die hebben vast nog wel goede tips.

• Chrissie

Vergeet ik nog Toon Hermans, als zitten daar veel woordgrapjes in, die komen bij je bewoners waarschijnlijk niet meer over

• marieke

wat je ook nog kan doen is kijken of je via de plaatselijke bibliotheek een abbonement af kan sluiten bij probiblio.

• melissa

Hallo

Bij ons in het verpleeghuis en bij verschillende instellingen die ik ken, komen vrijwilligers van de bibliotheek voorlezen. Bij ons komen ze 3 ochtenden in de week. Toen we het project op gingen zetten, hadden we al 25 vrijwilligers die enthousiast waren!

het is hartstikke leuk, de vrijwilligers kunnen er alle tijd voor nemen, en je hoeft zelf ook geen boeken of verhalen te zoeken.. want zij hebben een bibliotheek vol!

Succes groetjes melissa