Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dementie bij syndroom van down

• joop

Hallo,

Ik zou graag willen weten of jullie ideeen hebben voor activiteiten bij clienten met het syndroom van down, van een laag niveau, die (beginnende) dementie hebben.

Ik denk zelf vooral aan iets om clienten een idee te geven van de dagindeling, voor hun eigen duidelijk en veiligheid.

Andere ideeen zijn ook welkom

Groetjes,

• Anne

Hoi,

Het is vooral denk ik belangrijk om het dagprogramma zo duidelijk mogelijk te maken voor deze doelgroep door bijvoorbeeld pictogrammen en/of concrete verwijzers te gebruiken om stap voor stap de dagroutine aan te geven. Dit geeft veel duidelijkheid en dus veiligheid.

Qua activiteiten binnen dat programma moet je denk ik zoveel mogelijk inspelen op de intresses (eventueel die van voorheen) van de individuele client.

Groet

• Darla

Als er nog geen levensboek is, dan is dat de eerste activiteit die je samen met de mensen kan maken.

Speel verder zoveel mogelijk in op de vaardigheden die de clienten al hebben opgedaan maar dan in een langzamer tempo natuurlijk.

Beweging blijft ook altijd een belangrijk onderdeel omdat je vaak ziet dat daar weinig aandacht aan word gegeven.

Dus keus genoeg.

MVG Darla