Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ab in psychiatrie

• anja

Hallo, ik werk al sinds 1988 als ab in de psychiatrie. Hier wordt het echter geen activiteitenbegeleiding genoemd, maar activiteiten of arbeidstherapie. Momenteel werk ik op een afdeling opname en kortdurende behandeling. Behalve At is er ook PMT, ergo, creatieve therapie beeldend en muziek. Ik zou graag van andere AT-ers die binnen de psychiatrie werkzaam zijn, willen horen hoe zij hun programma aanbieden, en op welke wijze zij rekening houden met de diverse ziektebeelden.

• Flora

Hallo Anja,

Ik ben nu 5 jaar werkzaam als A.Ber in de psychiatrie op een gesloten afdeling,

waar patienten zijn opgenomen met psychotische stoornissen{schizofrenie en psychoses}. 3 jaar heb ik met nog 3 andere afdelingen in een A.B ruimte gewerkt.

Nu werk ik sinds 2 jaar op de afdeling zelf. Wat een groot verschil is.{ik weet niet of jij een eigen ruimte hebt} Meestal ga ik

s'morgens in de woonkamer zitten met verschillende materialen{ik heb hier geen eigen ruimte}.Ben beperkt in welke materialen{niet scherp} ik hier kan aanbieden

Dus dit zijn teken materialen, klei,gezelschapsspelen. Het gebeurt dat ik geen mensen kan vinden voor enige vorm van acitiviteit als ik hen hier naar vraag. Is dit het geval dan ga ik zelf aan de tafel b.v.iets zitten tekenen, vaak heeft dit als gevolg

dat er dan toch verschillende mensen aan de tafel komen zitten en zelf toch ook ergens aan beginnen of alleen maar voor de gezelligheid of een praatje er bij komen