Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

cafe avond

• marijke nieuwendijk

beste mede ab'ers

ik ben nu sinds ander halve maand verenigingsleidster in een Woonzorg/verpleeghuis.

Ik doe daar verschillende verenigingen waaronder elke vrijdag avond, cafe avond.

Dit is van 18.30 tot 20.00. Nu ben ik op zoek naar leuke thema's voor die avond.

Zo heb ik een keer een film van Doris gedraaid en een spelletjes avond gehouden.

toch vind ik het lastig om voor ieder een passende avond te bedenken.

De doelgroep is p.g. van verschillend niveau en het is vrije inloop, dus plannen hoeveel mensen er komen is niet mogelijk.

Als jullie wat leuks weten of een leuke site willen jullie mij dat dan laten weten??

groetjes Marijke Nieuwendijk, verenigingsleidster

• nellie van ekkendonk

Leuk zo'n cafeavond.

Als ik deze zou moeten organiseren met de gegevens die jij verstrekt zou ik niet elke week iets anders bedenken maar juist structuur aanbrengen.

B.v. elke week werken met een thema dat aansluit bij de belevingswereld van de pg bewoners.

Dat kun je bereiken door b.v. elke week teksten en foto's etc op de tafels te leggen van een thema of aan de muren hangen zodat de herinnering wordt opgeroepen. Je kunt dan snel inspelen op de reactie's.

Zorg dat je b.v. muziek, spelletjes etc. bij de hand hebt m.b.t. het aangeboden thema's zodat je snel kunt inspelen op…

Je kunt er ook steeds een soort quiz of ander spel van maken. Rad van fortuin met themaprijzen.

ik stop nu maar want mijn ideeen zijn soms niet te stooppen en daar wordt het dan weer niet gemakkelijker voor jou op.

Succes!

nellie

marijke nieuwendijk schreef:

>

> beste mede ab'ers

>

> ik ben nu sinds ander halve maand verenigingsleidster in een

> Woonzorg/verpleeghuis.

> Ik doe daar verschillende verenigingen waaronder elke vrijdag

> avond, cafe avond.

> Dit is van 18.30 tot 20.00. Nu ben ik op zoek naar leuke

> thema's voor die avond.

> Zo heb ik een keer een film van Doris gedraaid en een

> spelletjes avond gehouden.

> toch vind ik het lastig om voor ieder een passende avond te

> bedenken.

> De doelgroep is p.g. van verschillend niveau en het is vrije

> inloop, dus plannen hoeveel mensen er komen is niet mogelijk.

>

> Als jullie wat leuks weten of een leuke site willen jullie

> mij dat dan laten weten??

>

> groetjes Marijke Nieuwendijk, verenigingsleidster

• Jet

Leuk idee zo'n cafe avond!

Thema's de het eerst in mij op komen:

Terug in de tijd

Tv

Landen

Bepaalde voedingsmiddelen die graag gegeten of gedronken worden als item pakken

creatieve avond in het cafe

Straks tuurlijk ook carnacal, wk ed.

• fran hathway

BINGO!

Doet het altijd goed bij ons…

• an'tjeee

Ik heb op mijn site www.abcafe.tk een bericht geplaats over een bruin cafe. Uit mijn ervaring blijkt dit erg goed te lopen, misschien heb je wat aan dit bericht!