Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vakantieweek

• anne

In ons zorgcentrum willen we een vakantie week organiseren voor de bewoners. Het thema van deze week is Suriname. Wie heeft er leuke ideeen om deze week een succes te maken?

Alvast bedankt!

• Jet

surinaamse hapjes.

Elke dag een ander aspect van Suriname

Een surinaamse band uitnodigen

• Chrissie

Ik weet niet of je een surinaamse gemeenschap in de buurt hebt (zit je in een stad?) Maar zeker met ouderen zo het misschien leuk zijn sur. vrouwen te laten zingen, en de oude Sur. vrouwen dragen nog van die gevouwen hoofddoeken. Die dracht stamt uit de slaventijd, en elke vouw staat voor een bep. boodschap. Bijvoorbeeld: ik ben getrouwd, in ben moeder, maar ook: ik zie je wel zitten kom vanmiddag langs ;-)

Misschien kan je iemand uitnodigen die daar (smakelijk) over kan vertellen.

En ik weet ook dat Sur. mannen in nederland vogelfluit wedstrijden houden. Die mannen hebben een zangvogeltje in een kooitje en dat houden ze de hele dag bij zichom te oefenen, ook naar de winkel en het cafe. Op zondagochtend hebben ze in een park in de stad een wedstrijd, welk vogeltje het mooist zingt. Echt heel leuk.

Misschien ook iets voor een demonstratie?

Hoe vin d je ze??Ik zou eens op een surinaams forum een oproepje zetten

En verder inderdaad eten, foto's van de sur natuur, een gospel koor, of als je ouderen mobiek genoeg zijn, een kerkdienst in de Bijlmer bezoeken?? (lekker swingen, diensten duren wel 2 uur)

• Chrissie

Oh, ja ook nog een site over volksverhalen: meer voor kinderen, maar best goe dte gebruiken:

http://www.beleven.org/verhalen/themapagina/suriname.html