Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Benaming huiskamer

• Kasandra

Ik ben werkzaam in een verpleeghuis voor dementerende ouderen. Nu hebben wij daar een snoezelhuiskamer, een actieve huiskamer, een warme huiskamer en een joviale huiskamer. Erg leuk, maar we zijn opzoek naar nieuwe namen die wel de lading dekken, maar niet afschikken wanneer familie op de afdeling komt. Heeft iemand leuke ideeën?

groetjes KAsandra

• Jet

snoezelhuiskamer: ontspanningsruimte/ of gewoon snoezelruimte

actieve huiskamer: multi(functionene) ruimte

warme huiskamer: huiskamer

joviale huiskamer: vriendenkamer

zoiets?

• Chrissie

Ja, dat is een goeie Jet,

of misschien een kleur kiezen die de “sfeer”dekt. Rood voor actief, geel voor joviaal, blauw of groen voor ontspanning of misschien juist regenboogkamer voor de snoezelkamer??

• Marilena

Ik werk in Tilburg (in een verpleeghuis op een afdeling voor demente bejaarden) en Tilburg staat bekend om zijn textielfabrieken van vroeger. Bij ons in het huis zijn afdelingen, huiskamers en openbare ruimtes naar dingen uit de textiel vernoemt zoals De Weefkam, de Schietspoel, Het Getouw, 't Riet etc.

Ik weet niet in welke plaats jij werkt, maar dat zou ook een optie kunnen zijn, ook herkenbaar voor de ouderen.

• marieke

je zou ook kunnen denken aan dier soorten

bij ons is gekozen voor verschillende soorten vogels