Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ROB activiteit

• Marilena

Ik heb een vraagje; ik werk in een verpleeghuis met dementerende bejaarden. Ik heb op dinsdag een themagroep, de ene week samen met de ergotherapie, de andere week met de logopediste. Dit is een ROB activiteit. Nu weet ik wel wat ROB is en wat daar de meerwaarde van is voor dementerende ouderen, maar ik zou dit ook graag op papier willen hebben staan.

Heeft iemand voor mij informatie over ROB, of een adres waar ik die informatie kan vinden?

Alvast bedankt,

Groetjes, Marilena

• Galuppi

Hoi Marilena,

Wat is een ROB activiteit? Ik werk ook met pg en ben altijd geïteresseerd in (nieuwe) activiteiten.

groetjes Galuppi

• Marilena

ROB is het vroegere ROT (Realiteits Orientatie Training), maar nu is de T verandert in B (begeleiding)

Dat wil zeggen dat je op een positieve manier met licht dementerende ouderen nog met de realiteit bezig bent. Vaak gebeurt dit ook door ze verhalen en herinneringen van vroeger te laten vertellen en deze dan te vergelijken met hoe het hedendaags is.

Maar wellicht dat iemand er iets op papier over heeft staan wat uitgebreider is?

• Galuppi

Okee, dan weet ik genoeg. ROT ben ik mee bekend.

In ieder geval bedankt.