Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

WK-voetbal

• Galuppi

Nog een paar maandjes en het is zover…..dan kunnen we weer met onze oranje hoedjes, sjaaltjes e.d. voor de buis gaan zitten om te ‘genieten’ van de wereldkampioenschappen voetbal! Ik heb zelf alleen maar dames op de groepsverzorging maar het ‘leeft’ wel altijd hoor zulke sportevenementen (zo ook de olympische spelen en de tour de france)

Nu ben ik al bezig met het verzamelen van ideetjes rondom het WK-thema.

Zo maken we van elk land 1 shirtje en die plakken we op een bord wanneer ze een wedstrijd spelen, we gaan het Nederlands elftal maken van wasknijpers (met foto's van de spelers erop), hoedjes en sjaaltjes maken en ik ga een voetbaldoel maken voor een bewegingsactiviteit ‘penalty schieten’ (ik weet niet of de dames me dit in dank zullen afnemen maar dat zien we dan nog wel)

Heeft iemand nog leuke ideeën?

Ik blijf ook brainstormen en als ik weer wat heb, zal ik het wel weer melden.

Groetjes allemaal!!

• caat

hey,

misschien oranje hapjes maken?? die kunnen dan gegeten worden tijdens de oranje wedstrijden!!

misschien een soort (grap) poule maken waar ze uitslagen kunnen raden / voorspellen.

misschien heb je er iets aan,

veel succes en veel voetbalplezier.

groetjes

• Chrissie

Ja, of twee schalen met hapjes, van beide tegenelkaar spelende landen wat lekkers, op internet is zat te vinden!

Je kan ook bv een quiz over zo'n land maken, met weetjes over het land. Dat lijkt misschein veel werk, maar je zal zien dat het best meevalt, met name over meer europese landen! Over bv afrikaanse landen zou je wat informatie kunnen geven/ muziek laten horen, foto's van kleding/huizen.

Werk je met ouderen? die kennen soms ook mensen in zendingswerk/ontwikkelingswerk spreek ook wel aan bij een afrikaans land

En natuurlijk hup-holland hup cd draaien, liedje zingen ed, maar die had je al!

have fun

• Galuppi

Hoi Chrissie en Caat,

Bedankt voor jullie ideetjes.

Ik krijg vandaag mijn collega op bezoek en we gaan met z'n tweetjes brainstormen over dit thema. Ik laat het jullie weten!

groetjes, Galuppi

• Galuppi

Dit is wat we hebben bedacht rondom het thema WK-voetbal:

* decoratie welke we zelf maken (gouden leeuw van karton, kerstverlichting met voetballetjes erop, spandoek met een kreet, hoedjes/toetertjes e.d., wereldcup etc)

* we maken met de dames van alle landen een voetbalshirtje van papier en die hangen we op het activiteitenbord als ze moeten spelen

* we gaan van (ouderwetse) wasknijpers 2 voetbalteams maken (o.a. het Nederlands elftal én scheid- en grensrechters). De kleding maken we van vilt of karton.

* er komt op het dressoir een stadion te staan waar uiteraard de voetbalteams in komen te staan

* we hebben een dame die gek op haken is, en zij is nu al bezig met het haken van een oranje sjaaltje die wij weer gaan bedrukken met de tekst HUP HOLLAND HUP

(ze maakt meerdere sjaaltjes)

* we maken een vragenspel (soort vragenderwijs) met allemaal voetbalvragen.

* we maken raamdecoraties

* op de dagen dat Nederland speelt, maken we een hapje uit Nederland én een hapje uit het land waartegen ze spelen

* we maken een collage over het Nederlands elftal

* we gaan een voetbaldoel maken en dan als ‘gym’ gaan we o.a. penalty schieten

* we hebben 1x in de 2 weken een zangochtend met accordeonist en pianiste en uiteraard gaan we dan Holland / voetballiedjes zingen

Nou, dit was het wel zo'n beetje. Als ik het zo bekijk krijgen we er nog aardig wat werk aan maar dat is leuk om te doen.